Hej folkens,
Jeg forsøgte, som den ihærdige studerende jeg er, at installere forskellige cd-rom ordbøger jeg har liggende. Jeg fandt hurtigt ud af, at avancerede ordbøger som Oxfords Advanced Learners ikke virker. Ikke engang i virtualbox. Noget der virker til gengæld, er Politikens ordbøger.
Jeg prøvede både med Dansk-Engelsk og Nudansk og begge virkede uden problemer gennem Wine. De er fine til ordbogsbrug i gymnasiet, men de er desværre ikke lige så avancerede som Gyldendals.
Men kort sagt: Politikens ordbøger virker gennem Wine, blot ved dobbeltklik af setup.exe på cd-rommen. Det er dét!
EDIT: Hvordan har I fået dem til at virke?
Ordbogsprogrammer der virker med WINE i Ubuntu 8.04!
-
- Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland
Ordbogsprogrammer der virker med WINE i Ubuntu 8.04!
Senest rettet af andsen 10. sep 2008, 00:42, rettet i alt 1 gang.
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD
"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD
"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
-
- Geografisk sted: Århus N
Re: Ordbogsprogrammer der virker med WINE i Ubuntu 8.04!
Vil du lave en liste eller have hjælp til dine avancerede ordbøger? (eller begge dele )
Jeg har fået følgende til at virke, med standard Wine-installation:
- Gyldendals DA-EN + EN-DA
- Gyldendals DA-SP + SP-DA
- Politikens Etymologiske
Jeg har fået følgende til at virke, med standard Wine-installation:
- Gyldendals DA-EN + EN-DA
- Gyldendals DA-SP + SP-DA
- Politikens Etymologiske
-
Jeg kan godt få det til at virke. Jeg valgte bare Linux-mappen.
Når en tråd er løst så marker den løst
-
- Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland
Jeg vil jo gerne kunne bruge de mere avancerede Gyldendals og Oxfords, men det fungerer bare ikke for mig. Kan godt installere Munksgaards (nuv. Gyldendals) Da-Spa, men der sker ikke noget når jeg vil køre programmet. Det er det samme problem med Gyldendals Da-En internetordbog. Oxfords kunne slet ikke installeres..
Som den stræber jeg nu engang er, så ville jeg klart foretrække at kunne bruge de p.t. ubrugelige
Som den stræber jeg nu engang er, så ville jeg klart foretrække at kunne bruge de p.t. ubrugelige
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit