Ordbogsprogrammer der virker med WINE i Ubuntu 8.04!

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
andsen
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Ordbogsprogrammer der virker med WINE i Ubuntu 8.04!

Indlæg af andsen »

Hej folkens,
Jeg forsøgte, som den ihærdige studerende jeg er, at installere forskellige cd-rom ordbøger jeg har liggende. Jeg fandt hurtigt ud af, at avancerede ordbøger som Oxfords Advanced Learners ikke virker. Ikke engang i virtualbox. Noget der virker til gengæld, er Politikens ordbøger.
Jeg prøvede både med Dansk-Engelsk og Nudansk og begge virkede uden problemer gennem Wine. De er fine til ordbogsbrug i gymnasiet, men de er desværre ikke lige så avancerede som Gyldendals.

Men kort sagt: Politikens ordbøger virker gennem Wine, blot ved dobbeltklik af setup.exe på cd-rommen. Det er dét! :-D

EDIT: Hvordan har I fået dem til at virke?
Senest rettet af andsen 10. sep 2008, 00:42, rettet i alt 1 gang.
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
Wikzo
Geografisk sted: Århus N

Re: Ordbogsprogrammer der virker med WINE i Ubuntu 8.04!

Indlæg af Wikzo »

Vil du lave en liste eller have hjælp til dine avancerede ordbøger? (eller begge dele :P)

Jeg har fået følgende til at virke, med standard Wine-installation:

- Gyldendals DA-EN + EN-DA
- Gyldendals DA-SP + SP-DA
- Politikens Etymologiske
Billede
Casper Hansen

Indlæg af Casper Hansen »

Jeg kan godt få det til at virke. Jeg valgte bare Linux-mappen.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
andsen
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Indlæg af andsen »

Jeg vil jo gerne kunne bruge de mere avancerede Gyldendals og Oxfords, men det fungerer bare ikke for mig. Kan godt installere Munksgaards (nuv. Gyldendals) Da-Spa, men der sker ikke noget når jeg vil køre programmet. Det er det samme problem med Gyldendals Da-En internetordbog. Oxfords kunne slet ikke installeres..

Som den stræber jeg nu engang er, så ville jeg klart foretrække at kunne bruge de p.t. ubrugelige :)
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams