Jeg har lagt VirtualBox ind på min linux computer men jeg kan ikke rigtigt få det til at du hvergang jeg prøver at starte windows op så kommer denne fejl frem:
VirtualBox kernel driver not installed. The vboxdrv kernel module was either not loaded or /dev/vboxdrv was not created for some reason. Please install the virtualbox-ose-modules package for your kernel, e.g. virtualbox-ose-modules-generic.. VBox status code: -1908 (VERR_VM_DRIVER_NOT_INSTALLED).
Result Code: 0x80004005 Component: Console Interface: IConsole {1dea5c4b-0753-4193-b909-22330f64ec45}
Nogen der kan sige mig hvad jeg skal gøre for at det kommer til at du?
Prøv at geninstallere virtualbox. Det burde ikke slette dine virtuelle maskiner og virtuelle drev.
Problemet opstår fordi vbox-kernemodulet "mistes", når man opdaterer selve linuxkernen. Jeg havde selv samme problem, og en geninstallation af virtualbox virkede.
Har selv rodet med Virtualbox de sidste par dage og har haft en del problemer med at installere Ubuntu server 8.04 i VB. Min gamle version var 1.56 og der var der ingen problemer med at installere feks. XP i. Dog kan denne version ikke køre Ubuntu server og man skal derfor afinstallere 1.56 og hente nyeste version på VB's hjemmeside.
Efter installation af nyeste VB version kan man nu starte Ubuntu server op. Den kan godt læse ens gamle maskiner og den finde dem selv. Har dog ikke endnu prøvet min XP