VirtualBox kernel driver not installed

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Gorgo
IRC nickname: lund1992

VirtualBox kernel driver not installed

Indlæg af Gorgo »

Hej alle sammen ..

Jeg har lagt VirtualBox ind på min linux computer men jeg kan ikke rigtigt få det til at du
hvergang jeg prøver at starte windows op så kommer denne fejl frem:

VirtualBox kernel driver not installed. The vboxdrv kernel module was either not loaded or /dev/vboxdrv was not created for some reason. Please install the virtualbox-ose-modules package for your kernel, e.g. virtualbox-ose-modules-generic..
VBox status code: -1908 (VERR_VM_DRIVER_NOT_INSTALLED).

Result Code:
0x80004005
Component:
Console
Interface:
IConsole {1dea5c4b-0753-4193-b909-22330f64ec45}

Nogen der kan sige mig hvad jeg skal gøre for at det kommer til at du?
sådanUBUNTU
Geografisk sted: Valby

Re: VirtualBox kernel driver not installed

Indlæg af sådanUBUNTU »

Prøv at geninstallere virtualbox. Det burde ikke slette dine virtuelle maskiner og virtuelle drev.

Problemet opstår fordi vbox-kernemodulet "mistes", når man opdaterer selve linuxkernen. Jeg havde selv samme problem, og en geninstallation af virtualbox virkede.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
Saxo
Geografisk sted: Ringsted

Indlæg af Saxo »

Hvilken version af Virtualbox bruger du ?

Har selv rodet med Virtualbox de sidste par dage og har haft en del problemer med at installere Ubuntu server 8.04 i VB. Min gamle version var 1.56 og der var der ingen problemer med at installere feks. XP i. Dog kan denne version ikke køre Ubuntu server og man skal derfor afinstallere 1.56 og hente nyeste version på VB's hjemmeside.

Efter installation af nyeste VB version kan man nu starte Ubuntu server op. Den kan godt læse ens gamle maskiner og den finde dem selv. Har dog ikke endnu prøvet min XP
hamster

Indlæg af hamster »

Hej Alle sammen jeg har haft samme problem, jeg googlet det og fandt det her man skal skrive i terminalen

sudo apt-get install virtualbox-ose-source
sudo m-a update
sudo m-a prepare
sudo m-a a-i virtualbox-ose
sudo /etc/init.d/vboxdrv restart

sudo aptitude install virtualbox-ose-modules-generic

Jeg tro nok det var den her commando jeg brugte kan ikke huske det, da det er et godt stykke tid siden