1. Kan denne guide bruges i nu selvom den ikke er lavet med den nyeste ubuntu version? (http://ubuntu.linuxin.dk/)
2. Skal jeg bruge ""Ubuntu restricted Extras" som denne guiden foreslår for at få mp3 playback osv?
3. Hvordan får jeg det meste af menuerne på dansk.. Oppe i toppen står der jo applications osv.. Men har set sc1reenshots hvor det står på dansk Problem løst
4. Skal jeg bruge firefox 3 beta eller firefox 2??? Beta er jo på engelsk og supporter åbenbart ikke alle bankers hjemmesiderProblem løst
5. Når jeg starter bærbaren op skal jeg vælge OS.. Når jeg så vælger ubuntu skal jeg vente i 10 sek før det starter med beskeden "press esc for menu" eller sådan.
6. Er denne guide stadig aktuel og bør jeg tage testen på min bærbar? (viewtopic.php?t=1527)
Det var alt.. Tilføjer flere spørgsmåle vis der opstår nogle:D
Hurtige spørgsmål til en ny installeret ubuntu bruger:D
-
-
- Geografisk sted: Valby
Re: Hurtige spørgsmål til en ny installeret ubuntu bruger:D
1. Du kan og bør stadig installere pakken ubuntu-restricted-extras.
1a. Et lille tip: Tilføj også medibuntu softwarekilden (se medibuntu.org) og installér pakken libdvdcss2. Så kan du også afspille kodede DVD'er.
5. Tast Esc og Enter i den menu kommer frem. Så behøver du ikke at vente 10 sek.
6. Den er desværre stadig aktuel. Følg vejledningen i punktet "Strømstyring til harddisken" i denne tråd: viewtopic.php?t=1491. Guiden indeholder i øvrigt mange gode tweaks. Kan klart anbefales at bruge et par minutter her. Så holder batteriet længere
1a. Et lille tip: Tilføj også medibuntu softwarekilden (se medibuntu.org) og installér pakken libdvdcss2. Så kan du også afspille kodede DVD'er.
5. Tast Esc og Enter i den menu kommer frem. Så behøver du ikke at vente 10 sek.
6. Den er desværre stadig aktuel. Følg vejledningen i punktet "Strømstyring til harddisken" i denne tråd: viewtopic.php?t=1491. Guiden indeholder i øvrigt mange gode tweaks. Kan klart anbefales at bruge et par minutter her. Så holder batteriet længere
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50
-
Ok
Mister jeg computer ydevne ved at følge guiden som fikser problemet?
Påvirker det mit andet OS?
Mister jeg computer ydevne ved at følge guiden som fikser problemet?
Påvirker det mit andet OS?
-
- Geografisk sted: Valby
Ydeevnen påvirkes ikke noget jeg har bemærket. Ved ikke m windows.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50
-