Hurtige spørgsmål til en ny installeret ubuntu bruger:D

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Kestol

Hurtige spørgsmål til en ny installeret ubuntu bruger:D

Indlæg af Kestol »

1. Kan denne guide bruges i nu selvom den ikke er lavet med den nyeste ubuntu version? (http://ubuntu.linuxin.dk/)
2. Skal jeg bruge ""Ubuntu restricted Extras" som denne guiden foreslår for at få mp3 playback osv?
3. Hvordan får jeg det meste af menuerne på dansk.. Oppe i toppen står der jo applications osv.. Men har set sc1reenshots hvor det står på dansk Problem løst :mrgreen:
4. Skal jeg bruge firefox 3 beta eller firefox 2??? Beta er jo på engelsk og supporter åbenbart ikke alle bankers hjemmesiderProblem løst :mrgreen:
5. Når jeg starter bærbaren op skal jeg vælge OS.. Når jeg så vælger ubuntu skal jeg vente i 10 sek før det starter med beskeden "press esc for menu" eller sådan.
6. Er denne guide stadig aktuel og bør jeg tage testen på min bærbar? (viewtopic.php?t=1527)

Det var alt.. Tilføjer flere spørgsmåle vis der opstår nogle:D
sådanUBUNTU
Geografisk sted: Valby

Re: Hurtige spørgsmål til en ny installeret ubuntu bruger:D

Indlæg af sådanUBUNTU »

1. Du kan og bør stadig installere pakken ubuntu-restricted-extras.
1a. Et lille tip: Tilføj også medibuntu softwarekilden (se medibuntu.org) og installér pakken libdvdcss2. Så kan du også afspille kodede DVD'er.
5. Tast Esc og Enter i den menu kommer frem. Så behøver du ikke at vente 10 sek.
6. Den er desværre stadig aktuel. Følg vejledningen i punktet "Strømstyring til harddisken" i denne tråd: viewtopic.php?t=1491. Guiden indeholder i øvrigt mange gode tweaks. Kan klart anbefales at bruge et par minutter her. Så holder batteriet længere :-)
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
Kestol

Indlæg af Kestol »

Ok :mrgreen:

Mister jeg computer ydevne ved at følge guiden som fikser problemet?
Påvirker det mit andet OS?
sådanUBUNTU
Geografisk sted: Valby

Indlæg af sådanUBUNTU »

Ydeevnen påvirkes ikke noget jeg har bemærket. Ved ikke m windows.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
Kestol

Indlæg af Kestol »

ok :mrgreen:
Og tak :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: