Jimmyfj skrev:Nu fremgår det ikke af dit indlæg hvilken version af Ubuntu du har forsøgt med, så det er lidt svært at råde dig uden den viden.
Ud over hvilken version af Ubuntu du har vil det være rart at vide hvilket grafikkort, der sidder i din maskine ATI/nVidia/SiS.
I første omgang vil jeg anbefale dig at prøve Alternate Install Cd'en da det er en bærbar du arbejder med. Dette giver oftest det bedste resultat. Men smid lige en note om dit grafikkort og version af systemet.
Det er version 7.10 der er på den nu, men vi forsøgte først med versionen ældre (7.04 eller sådan noget?) og det virkede heller ikke. Og da havde vi det problem, at skærmopløsningen heller ikke virkede optimalt. Det virker nu med 7.10.
katja@katja-laptop:~$ lspci
00:00.0 Host bridge: Silicon Integrated Systems [SiS] 671MX
00:01.0 PCI bridge: Silicon Integrated Systems [SiS] SiS AGP Port (virtual PCI-to-PCI bridge)
00:02.0 ISA bridge: Silicon Integrated Systems [SiS] SiS968 [MuTIOL Media IO] (rev 01)
00:02.5 IDE interface: Silicon Integrated Systems [SiS] 5513 [IDE] (rev 01)
00:03.0 USB Controller: Silicon Integrated Systems [SiS] USB 1.0 Controller (rev 0f)
00:03.1 USB Controller: Silicon Integrated Systems [SiS] USB 1.0 Controller (rev 0f)
00:03.3 USB Controller: Silicon Integrated Systems [SiS] USB 2.0 Controller
00:04.0 Ethernet controller: Silicon Integrated Systems [SiS] 191 Gigabit Ethernet Adapter (rev 02)
00:05.0 IDE interface: Silicon Integrated Systems [SiS] SATA Controller / IDE mode (rev 03)
00:0f.0 Audio device: Silicon Integrated Systems [SiS] Azalia Audio Controller
01:00.0 VGA compatible controller: Silicon Integrated Systems [SiS] 771/671 PCIE VGA Display Adapter (rev 10)
katja@katja-laptop:~$
det er hvad jeg får frem ved at bruge kommandoen.
Undskyld de manglende informationer, men jeg er helt ny i det her *GG*