Sort skærm

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
mortenlp

Sort skærm

Indlæg af mortenlp »

Hejsa.

Er forholdsvis ny til ubuntu og har nu fået følgende problem:
Når computeren har været uberørt i 10 min. går skærmen i sort. Jeg har tjekket at det ikke er en pauseskærm, og jeg har også været inde i strømstyring, hvor problemet umiddelbart heller ikke ligger.

Så er der nogen der ved hvad jeg skal gøre for at skærmen ikke går i sort?

På forhånd tak
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Sort skærm

Indlæg af Jimmyfj »

Problemet ligger sandsynligvis i at der ikke er valgt nogen pauseskærm. Indtil du selv vælger en, eller definerer "tilfældig" som default går systemet i sort skærm i stedet for pauseskærm. Du endda kan vælge "sort skærm" under System>Indstillinger>pauseskærm.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
mortenlp

Indlæg af mortenlp »

Det hjalp ikke. Andre forslag?
Denie

Indlæg af Denie »

Jeg sidder inde med samme problem stort set, uanset hvad jeg gør om jeg er ved computeren eller ej så går skærmen i sort efter 10mins men kan ikke komme tilbage til ubuntu bagefter...

dette skete da jeg installerede Restriced drivers så fik jeg det problem.. nogen´der kan hjælpe?
nikolaj
Geografisk sted: Nørresundby

Indlæg af nikolaj »

Denie skrev:Jeg sidder inde med samme problem stort set, uanset hvad jeg gør om jeg er ved computeren eller ej så går skærmen i sort efter 10mins men kan ikke komme tilbage til ubuntu bagefter...

dette skete da jeg installerede Restriced drivers så fik jeg det problem.. nogen´der kan hjælpe?

Problemet skyldes helt sikker en indstilling under Indstillinger>Strømstyring prøv at kikke derunder :)
Mvh. Nikolaj