Hejsa,
jeg sider med et løjerligt problem.
Jeg har et JavaScript / HTML som fungere fint fint, når det ryger ingennem en eller anden form for webserver, så virker min onClick som den skal.. - men i det øgeblik den ryger i et webview (hvad der svare til file:/// .. ) så skal der en DEL tryk til at for at få mit event trigget.
Jeg ved det ikke lige er et linux issue, men tænkte - hey kunne være
/~ HJess
JavaScript onClick..
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: JavaScript onClick..
HJess skrev:Hejsa,
jeg sider med et løjerligt problem.
Jeg har et JavaScript / HTML som fungere fint fint, når det ryger ingennem en eller anden form for webserver, så virker min onClick som den skal.. - men i det øgeblik den ryger i et webview (hvad der svare til file:/// .. ) så skal der en DEL tryk til at for at få mit event trigget.
Jeg ved det ikke lige er et linux issue, men tænkte - hey kunne være
/~ HJess
Spørger du om et programmeringsspørgsmål skal du altid vedlægge kildekoden - og helst i en pastebin.
Brug f.eks. http://paste.ubuntu.com/ som pastebin.
Så derfor:
Hvis vi nogensinde skal kunne svare på det spørgsmål - uden at skulle gætte i øst og vest, så må du vedlægge det relevante HTML dokument og et evt. tilhørende eksternt Javascript (i en ikke-min. udgave).
Jeg foreslår at du lige simplificerer HTML dokumentet, og javascript koden, så vi kun kigger på det der er relevant
Jeg bemærker lige at Javascript der gør brug af AJAX selvfølgelig ikke virker med file://, da det er rå adgang til filsystemet uden at bruge HTTP protokollen.
Det er f.eks. tilfældet for web-sider der bruger AngularJS,. Med andre ord så virker AngularJS Javascript kode kun sammen med en web server.
/Lars
Bemærkning hvis din kode er proprietær kode/kommerciel kode: Jeg (og sikkert også andre) nægter pure at underskrive en NDA.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- IRC nickname: HJess
Hej Lath,
Du har fuldstændig ret !
Mit problem er koden ikke sådan er helt selv sigene, da det er en metode som er kaldt fra JQM, videre ned til et JavaScript, som så kalder nogen interne WebDB metoder osv .. - så jeg tænkte koden nok ville være til mere forviring end nytte lige i den her situation
jeg tror dog lige jeg har fået løst mit problem, så jeg er super glad
Du har fuldstændig ret !
Mit problem er koden ikke sådan er helt selv sigene, da det er en metode som er kaldt fra JQM, videre ned til et JavaScript, som så kalder nogen interne WebDB metoder osv .. - så jeg tænkte koden nok ville være til mere forviring end nytte lige i den her situation
jeg tror dog lige jeg har fået løst mit problem, så jeg er super glad
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Jeg kan heller ikke gøre så meget uden at se koden.
PS. Det er onclick og ikke onClick, er det eventuelt dreamweaver du bruger?
PS. Det er onclick og ikke onClick, er det eventuelt dreamweaver du bruger?
-
- IRC nickname: HJess
Dreamviewer... du må være gal ..
Vim, diakonos og lidt forskelligt
Vim, diakonos og lidt forskelligt
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Ok, vidste bare at dreamweaver skriver det forkerte
-
- Geografisk sted: Fredericia
Installer LAMP - evt. med tasksel.
Eller xampp
Mange browsere har sikkerheds features der gør at man ikke kan afvikle scripts lokalt. Og det gælder jquery og diverse spinoffs. Og AJAX, som er højaktiv i JQM, fungerer ikke uden webserveren. Og det virker mest som om det er der hunden ligger begravet.
Eller xampp
Mange browsere har sikkerheds features der gør at man ikke kan afvikle scripts lokalt. Og det gælder jquery og diverse spinoffs. Og AJAX, som er højaktiv i JQM, fungerer ikke uden webserveren. Og det virker mest som om det er der hunden ligger begravet.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."