Korrekt - mente det var den nye udgave jeg havde fat i. Var godt 'pissed af' over at man ikke kunne kopiere programikoner ud på skrivebordet, så man kunne starte et program med et dobbeltklik uden at skulle rode igennem en suppe af menu-gafleri. Gnomefladen havde en ny måde at trække menustrukturen frem på. Til at holde ud - trods alt.zob skrev:Du har i hvert fald i sin tid brugt intallationsmediet fra ubuntu-gnome .....
Det er da i orden at man blokerer adgang til at kopiere emner til skrivebordet - men så kunne man godt fortælle vi alm. dødelige brugere hvordan man bliver Root og kan kopiere et ønsket program derud.
Helt OK Fint!zob skrev:Det er dog ikke sådan at det er uoriginalt. .............
Har prøvet uden held med dét og andet. Har nu installeret 64 bit versionen på den bærbare, med trykfølsom skærm, hvor ganske få data lå. Så lever jeg FINT med Højre-hjørnet på den stationære !!!Af samme årsag kunne du måske starte med at se om du kan bruge det værktøj ajenbo nævner inden du kaster dig ud i at installere ubuntu (standard).
Har såmænd også prøvet at installere Gnome-platformen og har så lige fået den væk igen. MEN det er ret træls med de mikroikoner når man kommer med en fed finger for at starte på den trykfølsomme skærm. Altså fordi man gerne vil have nok på ad gangen. Scrollning er ikke nemt med fingeren. (Har dog en radiomus jeg gerne også bruger)
Måske var der endda en grund til at du ikke installerede det i første omgang. Der er i hvert fald nogle som ikke synes om den unity desktop den kommer med (hvor du f.eks. ikke længere har ikoner på skrivebordet og du ikke længere har klassiske menuer som oplister dine programmer). Jeg er dog personlig ganske glad for det.
Joh Det viste sig at 'var' tilfældet by accident = teknisk held
Jeg vil stadig fastholde at det er møgirriterende at man ikke kan placere programikonet på skrivebordet, men skal forsøge at finde det et mystisk sted, man ikke lige kan huske umiddelbart. Klaus har forsøgt at hjælpe med nogle fifs, men det triller bare ikke her. Måske når det er med en original platform.
Enig med dig zob at det er fint (stort set) at skrivebordet blev ryddet. Vil dog gerne have mulighed for at parkere nogle dér. Lidt for morsomt at de overtager ALT initiativ.
Takker for en zober indsats. ;-D