Flytte Højre 'hjørne' til Venstre

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
vovsen
IRC nickname: vovsen
Geografisk sted: GENTOFTE

Re: Flytte Højre 'hjørne' til Venstre

Indlæg af vovsen »

zob skrev:Du har i hvert fald i sin tid brugt intallationsmediet fra ubuntu-gnome .....
Korrekt - mente det var den nye udgave jeg havde fat i. Var godt 'pissed af' over at man ikke kunne kopiere programikoner ud på skrivebordet, så man kunne starte et program med et dobbeltklik uden at skulle rode igennem en suppe af menu-gafleri. Gnomefladen havde en ny måde at trække menustrukturen frem på. Til at holde ud - trods alt.
Det er da i orden at man blokerer adgang til at kopiere emner til skrivebordet - men så kunne man godt fortælle vi alm. dødelige brugere hvordan man bliver Root og kan kopiere et ønsket program derud.
zob skrev:Det er dog ikke sådan at det er uoriginalt. .............
Helt OK Fint!

Af samme årsag kunne du måske starte med at se om du kan bruge det værktøj ajenbo nævner inden du kaster dig ud i at installere ubuntu (standard).
Har prøvet uden held med dét og andet. Har nu installeret 64 bit versionen på den bærbare, med trykfølsom skærm, hvor ganske få data lå. Så lever jeg FINT med Højre-hjørnet på den stationære !!!

Har såmænd også prøvet at installere Gnome-platformen og har så lige fået den væk igen. MEN det er ret træls med de mikroikoner når man kommer med en fed finger for at starte på den trykfølsomme skærm. Altså fordi man gerne vil have nok på ad gangen. Scrollning er ikke nemt med fingeren. (Har dog en radiomus jeg gerne også bruger)
Måske var der endda en grund til at du ikke installerede det i første omgang. Der er i hvert fald nogle som ikke synes om den unity desktop den kommer med (hvor du f.eks. ikke længere har ikoner på skrivebordet og du ikke længere har klassiske menuer som oplister dine programmer). Jeg er dog personlig ganske glad for det.

Joh ;) Det viste sig at 'var' tilfældet by accident = teknisk held :lol:

Jeg vil stadig fastholde at det er møgirriterende at man ikke kan placere programikonet på skrivebordet, men skal forsøge at finde det et mystisk sted, man ikke lige kan huske umiddelbart. Klaus har forsøgt at hjælpe med nogle fifs, men det triller bare ikke her. Måske når det er med en original platform.
Enig med dig zob at det er fint (stort set) at skrivebordet blev ryddet. Vil dog gerne have mulighed for at parkere nogle dér. Lidt for morsomt at de overtager ALT initiativ.

Takker for en zober indsats. ;-D
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

vovsen skrev:Det er da i orden at man blokerer adgang til at kopiere emner til skrivebordet - men så kunne man godt fortælle vi alm. dødelige brugere hvordan man bliver Root og kan kopiere et ønsket program derud.

Man skal ikke være root for at kopiere program genveje.

vovsen skrev:Klaus har forsøgt at hjælpe med nogle fifs, men det triller bare ikke her. Måske når det er med en original platform.

Hvis du ikke har fortalt at du bruger Gnome3 i stedet for Unity (normal Ubuntu) er det nok grunden til at vi ikke har kunne hjælpe dig med at kopiere genvejene ud på skrivebordet.
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

@ajenbo Jeg formulerede mig vist lidt dårligt. Jeg mente "programikoner" eller programstartere. Jeg har ikke selv forsøgt men jeg synes jeg har set et par tråde med et frustrerede brugere som skulle dirigeres forbi /usr/share/applications det er måske ikke så intuitivt som nogen kunne ønske det. Men jeg bruger det ikke selv. Jeg synes personligt at skrivebordet er det mest irriterende sted at have programstartere fordi de altid er gemt bag vinduer. Men det ser ud til at være smag og behag.

@vovsen
Det var i godt, hvad end det var der blev løsningen.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

@zob det forstod jeg godt, og er også helt enig i det du skriver nu, før skrev du blot at man ikke kunne få genveje på skrivebordet.
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Ja. Det var en brøler.
Brugeravatar
Kurt Christensen
IRC nickname: How to be me

Indlæg af Kurt Christensen »

Da jeg havde Mate som andet valg på Ubuntu 14.10 fulgte de ikoner jeg oprettede på skrivebordet med når jeg loggede ind i Unity. Mon ikke dette sjove tilfælde også sker i 14.04?
Og så er der denne mulighed også. http://www.omgubuntu.co.uk/2014/04/ubuntu-14-04-classic-gnome-flashback-session
Når lejligheden byder sig.
vovsen
IRC nickname: vovsen
Geografisk sted: GENTOFTE

Indlæg af vovsen »

:D :D :D IH hvor det virker nu. Det har virkelig drillet meget den med G3 og hvad der ellers har været i spil.
Kopier af programstart-genveje placeres fint OG VIRKER!!! 8-)