@Ivan
Mange tak, så ku' den lære det.
@AJenbo
Jeg synes, at det er noget skidt, at du skriver sådan angående Super L tasten, for så tror jeg ikke, at du har forstået problemets dybde.
Det handler om tillid. Tilliden til, at man har friheden til at vælge og får lov til at beholde den.
Det rammer som en bombe direkte ned i den tryghed og glæde, som man kan føle ved at tilpasse og vælge sin egen brugerflade, hvis man erfarer, at friheden er falsk og midlertidig, fordi til næste år er der nok en udvikler, som efter forgodtbefindende finder på noget andet til den knap og låser den.
Men hvis du siger, at det kun var i ubuntu desktop 12.04, så tyder det heldigvis på, at de har forstået, at det var en bøf, og det giver i mine øjne nyt håb for ubuntu.
Så den bette knap betyder altså mere end som så.
Nå ja, og så var der gnome panel, som også røg ud og tilmed nogle menuer, som blev flyttet ud af programmerne.
Er det også blevet lavet tilbage i ubuntu desktop 14.04 ..?
Som jeg skrev tidligere finder jeg det vigtigt at kunne følge med i supertankerens maskinrum, så det føles næsten som at være kaptajn med bind for øjnene, når en udvikler pludselig synes, at det er noget pjat med alle de instrumenter og smider dem ud.
Jeg glædes i hvert fald meget over at se, at XUbuntu ikke lider af disse nøkker.
Dog har jeg ikke fået netovervågningen til at virke endnu, og det er næsten den vigtigste, så jeg kan se, om der en nogen udefra, som rykker i min maskine.
Når jeg holder musen over den på menubjælken, så får jeg beskeden: "<< >> (grænseflade er nede)"
Jeg vil meget gerne have den op og køre, hvad kan jeg gøre..?
Når jeg klikker på "Egenskaber", så får jeg menuen som på billedet.