Error: PAE is disabled on this Pentium M

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
ksor
IRC nickname: KSor
Geografisk sted: Århus V

Re: Error: PAE is disabled on this Pentium M

Indlæg af ksor »

AJenbo skrev:Det er en pakke i software centeret som installere dansk sprog til Firefox. Hvis du en anden gang ikke forstår et liggende svar så prøv at søge lidt på indholdet så giver det ofte hurtigt mening.

Der skal man vist være særlig indviet for at tyde det, men ...

Synaptic viser, at den ER installeret som den eneste af disse firefox-locale-??, og der er stadig engelsk i menuerne i Firefox.
Senest rettet af ksor 2. maj 2014, 20:50, rettet i alt 1 gang.
Mvh
KSor, Århus V
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Edit->Preferences->Content->Choose
Vælge dansk på listen, tryk Add, sørg for at dansk er øvrst på listen af installeret sprog.

Tools->Add-ons->Language, marker Danish og tryk Enable

Genstart Firefox
ksor

Indlæg af ksor »

AJenbo skrev:Edit->Preferences->Content->Choose
Vælge dansk på listen, tryk Add, sørg for at dansk er øvrst på listen af installeret sprog.

Genstart Firefox

Som jeg læser teksten på dialogen Tools->Add-ons->Language så går den på INDHOLDET på de sider man besøger, og IKKE på menutekster og tekster i diverse dialoger.

Det hjælper da heller ikke - der er stadig engelsk i menuen, og jeg HAR genstartet Firefox.
Mvh
KSor, Århus V
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Så kunne det være du skulle fortsætte til punkt 2 hvor det er menuerne der ændres til dansk...
Brugeravatar
Toddvarg
Geografisk sted: Vejle

Indlæg af Toddvarg »

Du kunne evt. prøve dabuntu http://wwvaldemar.dk/dabuntu/?full#9, hvor Claus Henriksen https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=16&t=18470har sat det hele op på dansk.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
ksor

Indlæg af ksor »

AJenbo skrev:Så kunne det være du skulle fortsætte til punkt 2 hvor det er menuerne der ændres til dansk...

"... fortsætte til punkt 2 ..." - hvor kommer det punkt 2 fra ?
Mvh
KSor, Århus V
ksor

Indlæg af ksor »

Toddvarg skrev:Du kunne evt. prøve dabuntu http://wwvaldemar.dk/dabuntu/?full#9, hvor Claus Henriksen https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=16&t=18470har sat det hele op på dansk.

Mener du virkelig, at jeg skulle skifte OS for at skifte sprog i Firefox :o
Mvh
KSor, Århus V
Brugeravatar
Toddvarg
Geografisk sted: Vejle

Indlæg af Toddvarg »

ksor skrev:
Toddvarg skrev:Du kunne evt. prøve dabuntu http://wwvaldemar.dk/dabuntu/?full#9, hvor Claus Henriksen https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=16&t=18470har sat det hele op på dansk.

Mener du virkelig, at jeg skulle skifte OS for at skifte sprog i Firefox :o

dabuntu er lubuntu med dansk opsætning
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

ksor skrev:
AJenbo skrev:Så kunne det være du skulle fortsætte til punkt 2 hvor det er menuerne der ændres til dansk...

Det jeg henviser til som punkt 2. er der hvor du skal gå ind i menuen Tools.

Genstart Firefox
ksor

Indlæg af ksor »

AJenbo skrev:
ksor skrev:

Det jeg henviser til som punkt 2. er der hvor du skal gå ind i menuen Tools.

Genstart Firefox

Problemet var en uoverensstemmelse mellem versionsnumrene i FireFox og den danske sprogpakke - det blev til et kraftigt røgslør over det egentlige problem.

Nu ser det ud til at køre igen på dansk.

Konklusionen på selve den oprindelig tråd er, at "forcepae" virker udmærket og den bedste forklaring på "How to" er denne https://help.ubuntu.com/community/PAE
Mvh
KSor, Århus V
Claus Henriksen
Forfatter
Geografisk sted: Christianshavn

Indlæg af Claus Henriksen »

Angående Dabuntu. Jeg synes stadig det er bedst når folk klarer det selv, det der med dansk og opsætning. Jo mere man lærer og kan selv, jo bedre, og ksor (Keld?) er en af de seje, der insisterer på at lære hen ad vejen.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12
ksor

Indlæg af ksor »

Claus Henriksen skrev:Angående Dabuntu. Jeg synes stadig det er bedst når folk klarer det selv, det der med dansk og opsætning. Jo mere man lærer og kan selv, jo bedre, og ksor (Keld?) er en af de seje, der insisterer på at lære hen ad vejen.

Ja, og så har jeg tiden til det - på efterløn - hvor I andre har arbejdet, der griber forstyrende ind i hverdagen :) .

Belært af denne tråds udvikling fra noget med "forcepae" til noget med sprogændring i FireFox, fristes jeg til at skrive en "Instruks/guide" for, hvordan sprog indstilles håndteres i FireFox, men på en sådan måde, at NOVICEN kan følge den trin for trin.

Når du, Claus, f.eks. giver et svar til mig - og tag det nu ikke ilde op - hvor det eneste som står er: "firefox-locale-da ?", så bliver man sgu' da forvirret.

Det er fint, at der er skrevet store guider, men jeg tror der er behov for nogle små "Instrukser" på hvordan man gør en bestemt ting - og så ved brug af den grafiske brugerflade !

I "hard-liners" udi sudo, soduko, m.v. kan jo sagtens få det til at fungere, men I har meget svært ved, eller vil ikke bruge tid på af forklare for novicen - det er i hvert fald min oplevelse.

Da denne tråd blev afsporet med sprogproblemerne i FireFox, kunne jeg bare have fået et link til en "instruks" på emnet.

Lidt i stil med dette: https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?p=128653#p128653 hvor jeg bliver henvist til en Guide du selv har skrevet.

Igen - tag det nu ikke ilde op - hvorfor henviste du ikke selv til den, da du skrev din fine liste over programmer jeg kunne bruge ved opsætningen - det ville da have gjort mange tråde kortere. :? :? :?

Bare en lille reflektion over mine oplevelser ved opstart på Lubuntu. ;) ;)

Pyyyh ha - det har vel nok været et fint vejr i dag :D
Mvh
KSor, Århus V
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Det vi ofte gør er at pege folk i en retning, det kan være meget tidskrævende at skulle lave en detaljeret vejledning og teste om det nu også er helt præcis sådan forløbet er.

Der er forresten en del guide omkring brug af terminalen m.m. her på siden, som nok kunne være behjælpelig for dig at kigge lidt igennem, på den måde er du bedre rustet til at løse et problem når det opstår frem for at skulle lære alt på engang.
https://ubuntudanmark.dk/blog/artikler/category/guides/
Claus Henriksen
Forfatter
Geografisk sted: Christianshavn

Indlæg af Claus Henriksen »

Tippet om firefox-locale-da var klippet fra et tidligere tip til dig. Derfor ingen forklaring.
Og ja, du kan sikkert også finde mange andre gamle tråde herinde der kan hjælpe dig.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »