Claus Henriksen skrev:Angående Dabuntu. Jeg synes stadig det er bedst når folk klarer det selv, det der med dansk og opsætning. Jo mere man lærer og kan selv, jo bedre, og ksor (Keld?) er en af de seje, der insisterer på at lære hen ad vejen.
Ja, og så har jeg tiden til det - på efterløn - hvor I andre har arbejdet, der griber forstyrende ind i hverdagen
.
Belært af denne tråds udvikling fra noget med "forcepae" til noget med sprogændring i FireFox, fristes jeg til at skrive en "Instruks/guide" for, hvordan sprog indstilles håndteres i FireFox, men på en sådan måde, at NOVICEN kan følge den trin for trin.
Når du, Claus, f.eks. giver et svar til mig - og tag det nu ikke ilde op - hvor det eneste som står er: "firefox-locale-da ?", så bliver man sgu' da forvirret.
Det er fint, at der er skrevet store guider, men jeg tror der er behov for nogle små "Instrukser" på hvordan man gør en bestemt ting - og så ved brug af den grafiske brugerflade !
I "hard-liners" udi sudo, soduko, m.v. kan jo sagtens få det til at fungere, men I har meget svært ved, eller vil ikke bruge tid på af forklare for novicen - det er i hvert fald min oplevelse.
Da denne tråd blev afsporet med sprogproblemerne i FireFox, kunne jeg bare have fået et link til en "instruks" på emnet.
Lidt i stil med dette:
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?p=128653#p128653 hvor jeg bliver henvist til en Guide du selv har skrevet.
Igen - tag det nu ikke ilde op - hvorfor henviste du ikke selv til den, da du skrev din fine liste over programmer jeg kunne bruge ved opsætningen - det ville da have gjort mange tråde kortere.
Bare en lille reflektion over mine oplevelser ved opstart på Lubuntu.
Pyyyh ha - det har vel nok været et fint vejr i dag