Det her er MEGET svært at få formuleret uden at lyde som en skide sur bruger af noget han aligevel ikke fatter !
baggrunden !
jeg er bruger af Pc'er i over 20 år ... (jep jeg elskede også "Norton comander")
efter at have brugt Windows i over 16-17 år blev det for meget....
jeg er ikke særlig begavet ...og er ikke "nørd" ang. det at pille-rode-rave ved softwaren i en pc ... jeg er typen der tænder og vil at det virker med det samme !
efter at have søgt rundt i "softwareland" lød Ubuntu 9.10 sq meget sjovt at prøve....
især det at der nu, efter en del år, viste sig et alternativ til win. Med en GRAFISK installer.... og en MEGET instruktiv guide hvis DET aligevel ikke virkede....her er det jeg at VIRKELIG roser jeres guider ! ... bare det at stole på jer herinde og copy/paste fik min nye/brugte pc op at køre !
derefter prøvede jeg lidt forskellig af og er lige nu endt på en 10.04 LTS som jeg jo er nød til at opdatere til en 13.xx LTS
da det jeg især er ude efter er stabilitet... jeg gider sq ikke prøve alt det andet "skrammel" af (forsøg på humor) !!
Rooooolig !!
nu kommer jeg frem til det denne tråd egentlig handler om !
det bliver anbefalet at afinstaleret Medibuntu ! ( med en go forklaring på hvorfor) og der bliver lagt en Copy/paste til terminalen ud ....... !
der bliver også vist hvor man kunne finde de programmer der dermed blev slettet.....
HER kommer så mit problem !!! ( og i må på ingen måde føle at det er jer der ikke gør det godt nok ! ! ! )
for jeg kan ikke undvære jeres indlæg (med terminal coder) for at holde min PC kørende !
jeg ved (eller fatter ) sq ikke hvordan man installere de programmer der forsvandt med "Medibuntu"
og jeg forstår ikke terminologien i terminalen .... jeg ka simpelhent ikke se fornuften i de komandoer der bliver vist ....
hermed er det jo nok bevist at jeg IKKE er 20 længer......eller IKKE er programør !!!!
men det skal ikke forhindre mig i snart at opdatere min pc !
men inden ville jeg godt kunne tænke mig at vide hvordan jeg får de programmer der var i Medibuntu tilbage ??
PFT Flemming
PS. jeg køre også 10.04 LTS på en AsusE999 hvad burde jeg opdater til ?? den er jo ikke særlig stor ?