stavekontrollen i open office godtager så godt som ingen sammensatte ord, (ja det er rigtige ord jeg skriver ) hvad kan jeg gøre ved dette? har andre samme problem?
-Eskil
sammensatte ord i Open Office
-
- Geografisk sted: Svendborg
-
- Geografisk sted: Vesterbro
Re: sammensatte ord i Open Office
Hej,
du er ikke den eneste med dette problem. Jeg tror desværre ikke der er noget at gøre pt.
En Open Office arbejdsgruppe har publiceret følgende:
"OpenOffice.org, har tre tre muligheder for håndtering af sammensatte ord:
1: Ingen sammensætninger er tilladte
2: Alle ord mærket med et bestemt flag kan bruges som første del af et sammensat ord.
3: Alle sammensætninger er tilladte"
Oprindeligt var alle sammensætninger tilladt. Det blev ændret pga. kritik. Nu er der rettet i det:
Da vi rettede op på OpenOffice.orgs håndtering af sammensatte ord valgte vi at lave et hurtigt hack, hvor vi valgte i første omgang at sørge for at sammensatte ord med et navneord i ubestemt ental (eller ubestemt ental ejefald – for at få fuge-s’et med) kan bruges som første del af et sammensat ord.
Hele problemet kan skyldes at Dansk Sprognævn ikke vil lade den officielle ordbog som bruges i Word og StarOffice distribuere med fri software. Jeg håbet at de får løst problemet.
du er ikke den eneste med dette problem. Jeg tror desværre ikke der er noget at gøre pt.
En Open Office arbejdsgruppe har publiceret følgende:
"OpenOffice.org, har tre tre muligheder for håndtering af sammensatte ord:
1: Ingen sammensætninger er tilladte
2: Alle ord mærket med et bestemt flag kan bruges som første del af et sammensat ord.
3: Alle sammensætninger er tilladte"
Oprindeligt var alle sammensætninger tilladt. Det blev ændret pga. kritik. Nu er der rettet i det:
Da vi rettede op på OpenOffice.orgs håndtering af sammensatte ord valgte vi at lave et hurtigt hack, hvor vi valgte i første omgang at sørge for at sammensatte ord med et navneord i ubestemt ental (eller ubestemt ental ejefald – for at få fuge-s’et med) kan bruges som første del af et sammensat ord.
Hele problemet kan skyldes at Dansk Sprognævn ikke vil lade den officielle ordbog som bruges i Word og StarOffice distribuere med fri software. Jeg håbet at de får løst problemet.
Ubuntu 12.10:
Dell XPS M1530
Video: nVidia (GeForce 8400M GS/driver nVidia)
Trådløst kort: Intel 3945ABG
Lexmark 305S: Printer/Scanner
Ubuntu 13.04
Vision Notebook NB569 - (købt uden OS)
Video: ATI Radeon HD5650
Trådløst kort: Atheros AR928X
Dell XPS M1530
Video: nVidia (GeForce 8400M GS/driver nVidia)
Trådløst kort: Intel 3945ABG
Ubuntu 13.04
Vision Notebook NB569 - (købt uden OS)
Video: ATI Radeon HD5650
Trådløst kort: Atheros AR928X
-
Hmm ok. tak for svaret. Jeg vil vente til dansk sprognævn tager sig sammen så. Indtil da er det heldigt at jeg staver til et 11tal Men jeg kunne forestille mig at der er andre som finder at det er et seriøst minus for Linux-systemer at man ikke kan køre word (eller det kan man vel nu med CrossOver Office?? - eller dur det ikke helt som det skal?) netop pga. sådan noget som stavekontrollen?.. trist hvis sådan en detalje holder folk væk fra det frie liv
-Eskil
-Eskil
-
- Geografisk sted: Valby
Der findes en ny stavekontrolsgruppe, som har udarbejdet en ny/bedre stavekontrol. Den nye stavekontrol skal vist nok inkluderes i nye versioner af Ooo. Se på stavekontrolden.dk (ja, det hedder siden altså ), hvordan man installerer.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Genialt. Og så den lethed det gøres med. her kan MS virkelig lære noget om brugervenlighed
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
Takker.
Det er en god løsning. Håber den snart bliver en del af selve installationen, så alle brugere kan få glæde af den.
-Eskil
Det er en god løsning. Håber den snart bliver en del af selve installationen, så alle brugere kan få glæde af den.
-Eskil