Hej.
Jeg har modtaget en PDF-fil, hvor fonten Tahoma tilsyneladende er anvendt. Den font kender min Adobe Reader 9 åbenbart ikke. Jeg mener, at jeg på et tidspunkt har installeret yderligere fonte, men måske, der findes flere. Jeg har søgt lidt her på forummet, på det engelske og på nettet, men synes ikke at blive klogere.
Er der nogen, der kan hjælpe?
Mvh Jacob
PS: Jeg er usikker på, om dette emne er det rigtige sted at søge hjælp til dette problem!?
Manglende PDF font
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Manglende PDF font
Tahoma er ikke en fri font. Der skulle vist være en erstatning for Tahoma med wine så prøv at installere det. Hvis ikke det hjælper ved jeg at den også kommer med Word Viewer 97 (måske også andre versioner?), men det kan self være svært at finde og manuelt pakke ud og installere fonten.
Det bedste ville være hvis personen der laver disse PDF-filer kunne sørge for at indlejre fonten i PDF-filen.
Det bedste ville være hvis personen der laver disse PDF-filer kunne sørge for at indlejre fonten i PDF-filen.
-
- Admin
Word Viewer 97 kan findes her og fylder kun 4 MB, arkiv håndteringen kan desværre ikke pakke filerne ud af installationen så det er nok nødvendigt at installere den i Wine.
http://www.netline.be/formations/cours/microsoft/wrdviewer.htm
http://www.netline.be/formations/cours/microsoft/wrdviewer.htm
-
- Geografisk sted: Rudkøbing
AJenbo skrev:arkiv håndteringen kan desværre ikke pakke filerne ud af installationen så det er nok nødvendigt at installere den i Wine.
p7zip-full mener jeg er hvad jeg har installeret i Lubuntu, og i den (Lubuntu's arkiv håndtering) kan jeg få tahoma.ttf pakket ud
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
Manjaro på hjemmerullet pc.
-
- Admin
Ivan skrev:AJenbo skrev:arkiv håndteringen kan desværre ikke pakke filerne ud af installationen så det er nok nødvendigt at installere den i Wine.
p7zip-full mener jeg er hvad jeg har installeret i Lubuntu, og i den (Lubuntu's arkiv håndtering) kan jeg få tahoma.ttf pakket ud
Tak
-