Manglende PDF font

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Jacob Bahn

Manglende PDF font

Indlæg af Jacob Bahn »

Hej.

Jeg har modtaget en PDF-fil, hvor fonten Tahoma tilsyneladende er anvendt. Den font kender min Adobe Reader 9 åbenbart ikke. Jeg mener, at jeg på et tidspunkt har installeret yderligere fonte, men måske, der findes flere. Jeg har søgt lidt her på forummet, på det engelske og på nettet, men synes ikke at blive klogere.

Er der nogen, der kan hjælpe?

Mvh Jacob

PS: Jeg er usikker på, om dette emne er det rigtige sted at søge hjælp til dette problem!?
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Manglende PDF font

Indlæg af AJenbo »

Tahoma er ikke en fri font. Der skulle vist være en erstatning for Tahoma med wine så prøv at installere det. Hvis ikke det hjælper ved jeg at den også kommer med Word Viewer 97 (måske også andre versioner?), men det kan self være svært at finde og manuelt pakke ud og installere fonten.

Det bedste ville være hvis personen der laver disse PDF-filer kunne sørge for at indlejre fonten i PDF-filen.
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Word Viewer 97 kan findes her og fylder kun 4 MB, arkiv håndteringen kan desværre ikke pakke filerne ud af installationen så det er nok nødvendigt at installere den i Wine.
http://www.netline.be/formations/cours/microsoft/wrdviewer.htm
Ivan
Geografisk sted: Rudkøbing

Indlæg af Ivan »

AJenbo skrev:arkiv håndteringen kan desværre ikke pakke filerne ud af installationen så det er nok nødvendigt at installere den i Wine.

p7zip-full mener jeg er hvad jeg har installeret i Lubuntu, og i den (Lubuntu's arkiv håndtering) kan jeg få tahoma.ttf pakket ud
Markering_005.png
Markering_005.png (198.38 KiB) Vist 365 gange
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Ivan skrev:
AJenbo skrev:arkiv håndteringen kan desværre ikke pakke filerne ud af installationen så det er nok nødvendigt at installere den i Wine.

p7zip-full mener jeg er hvad jeg har installeret i Lubuntu, og i den (Lubuntu's arkiv håndtering) kan jeg få tahoma.ttf pakket ud
Markering_005.png

Tak :D
Jacob Bahn

Indlæg af Jacob Bahn »

Det virkede. I er fantastiske. Tak for hjælpen!
Mvh Jacob