HJÆLP HJÆLP HJÆLP gendanne filer

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
bagger

Re: HJÆLP HJÆLP HJÆLP gendanne filer

Indlæg af bagger »

AJenbo skrev:Du har ikke valgt dansk under opstarten så den bruger amerikansk tastatur.

Jeps :)

Mvh Bj'rn
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Fik du reddet alle filerne? Hvis ja, hvordan gjorte du det så?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

bagger skrev:Hej.

Lige et till;gssp'rgsm[l. Jeg bruger pt 10.04. Er det fordel at bruge 12.04?

Mvh Bj'rn

Ja. 12.04 bliver opdateret i 5 år (til 2017). 10.04 er der ikke opdateringer til mere. https://wiki.ubuntu.com/Releases

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
bagger

Indlæg af bagger »

Hej

Mente til min live-session :)

Mvh Bj'rn
christian.arvai skrev:
bagger skrev:Hej.

Lige et till;gssp'rgsm[l. Jeg bruger pt 10.04. Er det fordel at bruge 12.04?

Mvh Bj'rn

Ja. 12.04 bliver opdateret i 5 år (til 2017). 10.04 er der ikke opdateringer til mere. https://wiki.ubuntu.com/Releases
bagger

Indlæg af bagger »

Hej

Jeg mangler lige svar p[ nogle sp'rgsm[l

Mvh Bj'rn

christian.arvai skrev:Fik du reddet alle filerne? Hvis ja, hvordan gjorte du det så?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Ok. Så er der næppe nogen forskel, og 10.04 burde give samme resultat som 12.04.

AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

bagger skrev:Hej

Jeg mangler lige svar p[ nogle sp'rgsm[l

Mvh Bj'rn

christian.arvai skrev:Fik du reddet alle filerne? Hvis ja, hvordan gjorte du det så?

Når du ikke har æøå så prøv at bruge ae=æ, aa=å og oe=ø frem for de tilfældige tegn der måtte være i stedet, det gør det en del lettere/mere behageligt at læse dine indlæg. Eller start maskinen op igen og vælg dansk. Du kan også gå ind i indstillinger og vælge dansk tastatur selv om du køre med engelsk sprog.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Jeg har lige en enkelt tilføjelse. Programmet "photorec" kan ikke findes direkte, hverken i Softwarecenter eller via Terminalen, men det er en pakke som automatisk installeres sammen med testdisk. Kørslen er, som beskrevet tidligere i tråden, Terminalbaseret.

lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

christian.arvai skrev:Jeg har lige en enkelt tilføjelse. Programmet "photorec" kan ikke findes direkte, hverken i Softwarecenter eller via Terminalen, men det er en pakke som automatisk installeres sammen med testdisk. Kørslen er, som beskrevet tidligere i tråden, Terminalbaseret.

Nå så pakken hedder testdisk - retter lige i mit tidligere indlæg, hvor jeg bruger den anden mulighed for --assume-yes der er -y.

Faktisk kan man hvis man går ind på man pagen for ubuntu 12.04 læse om photorec at den kommer fra testdisk pakken (kig øverst på web siden. 2. linie begynder med Provided by:):
http://manpages.ubuntu.com/manpages/precise/en/man1/photorec.1.html

Photorec har i Ubuntu 12.10 og Ubuntu 13.04 holdt flyttedag.
http://manpages.ubuntu.com/cgi-bin/search.py?q=photorec&ie=UTF-8
Den er flyttet fra almindelig kommando photorec(1) til systemadministrator afsnittet photorec(8) - tallet i parentesen afgør hvor en man(=manual) page(=side) hører ind under:
Kig i

Kode: Vælg alt

man man
(tryk på q-tast afslutter manual læseren)

Tidligere indlæg er rettet.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags