christian.arvai skrev:Fik du reddet alle filerne? Hvis ja, hvordan gjorte du det så?
Når du ikke har æøå så prøv at bruge ae=æ, aa=å og oe=ø frem for de tilfældige tegn der måtte være i stedet, det gør det en del lettere/mere behageligt at læse dine indlæg. Eller start maskinen op igen og vælg dansk. Du kan også gå ind i indstillinger og vælge dansk tastatur selv om du køre med engelsk sprog.
Jeg har lige en enkelt tilføjelse. Programmet "photorec" kan ikke findes direkte, hverken i Softwarecenter eller via Terminalen, men det er en pakke som automatisk installeres sammen med testdisk. Kørslen er, som beskrevet tidligere i tråden, Terminalbaseret.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
christian.arvai skrev:Jeg har lige en enkelt tilføjelse. Programmet "photorec" kan ikke findes direkte, hverken i Softwarecenter eller via Terminalen, men det er en pakke som automatisk installeres sammen med testdisk. Kørslen er, som beskrevet tidligere i tråden, Terminalbaseret.
Nå så pakken hedder testdisk - retter lige i mit tidligere indlæg, hvor jeg bruger den anden mulighed for --assume-yes der er -y.
Photorec har i Ubuntu 12.10 og Ubuntu 13.04 holdt flyttedag. http://manpages.ubuntu.com/cgi-bin/search.py?q=photorec&ie=UTF-8 Den er flyttet fra almindelig kommando photorec(1) til systemadministrator afsnittet photorec(8) - tallet i parentesen afgør hvor en man(=manual) page(=side) hører ind under: Kig i
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags