Når du har fulgt instrukserne der, skulle du gerne have lidt mere at vælge imellem.
er præcis samme pc jeg har og det der hjælper desværre ikke på min, eller dvs jeg kan vælge alle mulige opløsninger, men når linux genstarter kører den stadig 600x800
Eskil skrev:når jeg følger guiden ender jeg op med følgende
xserver-xorg postinst warning: overwriting possibly-customised configuration file; backup in /etc/X11/xorg.conf.20080210154730
og jeg får ikke en anden opløsning
-Eskil
jeg har fået det til at virke på min, prøv i schreen and graphics i system>administration at vælge vesa driver under graphic card.
Under screen vælger du:
generic og finder en der kører 1024x768
hvordan har du fået det aktiveret? min ved slet ikke at det eksisterer
Det ender nok med at jeg køber en af de der smarte usb netkort, jeg kan nemlig ikke undvære nettet på min skole.
Eskil skrev:hvordan har du fået det aktiveret? min ved slet ikke at det eksisterer Det ender nok med at jeg køber en af de der smarte usb netkort, jeg kan nemlig ikke undvære nettet på min skole.
Med risiko for at blive "underkendt" er der en hurtig, og smart måde at finde ud af om dit trådløse kommer til at virke med næste version af Ubuntu, Ubuntu 8.04 LTS Hardy Heron:
Dette vil gøre det muligt for dig at opgradere til seneste Alpha-version af Ubuntu 8.04, som jeg selv i skrivende stund køre med. Jeg har været med på Hardy Heron siden Alpha1, mener nuværende version er Alpha 4, og selv om det er Alpha-software, med hvad dertil hører af risici, så er systemet utrolig stabilt. Så har du mod på at teste det, så fyr kommandoen af i en terminal og vær med til at teste Hardy Heron.
Jeg har opdateret til 8.04 (er eventyrlysten) og det virker umiddelbart somom der er gevinst. Nu er der noget der hedder wireless networks oppe under de to skerme.. og man kan 1. connect to other wireless network og 2. create new wireless network Men hvordan søger man efter tilgængelige forbindelser (lissom i det ellers forbandede windows..)
-Eskil (som ikke håber 8.04 giver for mange problemer )
Eskil skrev:Jeg har opdateret til 8.04 (er eventyrlysten) og det virker umiddelbart somom der er gevinst. Nu er der noget der hedder wireless networks oppe under de to skerme.. og man kan 1. connect to other wireless network og 2. create new wireless network Men hvordan søger man efter tilgængelige forbindelser (lissom i det ellers forbandede windows..)
-Eskil (som ikke håber 8.04 giver for mange problemer )
sådan fungerer min 7.10 også, problemet er lidt at hvis der er nogle trådløse net tilgængelige vil de stå oppe under wireless automatisk..
Nej, det var det ikke. Det blev det først da jeg læste dit indlæg... Så kan det da godt være at 8.04 ikke ændrede noget...
Men når den kan genkende kortet skulle man da mene at det kunne komme til at fungere?