Begynder problemer

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Teddy

Begynder problemer

Indlæg af Teddy »

eitreach skrev:Du lyder til at du ved hvad du laver mht. computere, så jeg vil spare dig for yderligere pædagogik..

Kode: Vælg alt

sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

Når du har fulgt instrukserne der, skulle du gerne have lidt mere at vælge imellem. ;)

er præcis samme pc jeg har og det der hjælper desværre ikke på min, eller dvs jeg kan vælge alle mulige opløsninger, men når linux genstarter kører den stadig 600x800
Eskil
Geografisk sted: Svendborg

Begynder problemer

Indlæg af Eskil »

når jeg følger guiden ender jeg op med følgende

xserver-xorg postinst warning: overwriting possibly-customised configuration
file; backup in /etc/X11/xorg.conf.20080210154730

og jeg får ikke en anden opløsning

-Eskil
Teddy

Begynder problemer

Indlæg af Teddy »

Eskil skrev:når jeg følger guiden ender jeg op med følgende

xserver-xorg postinst warning: overwriting possibly-customised configuration
file; backup in /etc/X11/xorg.conf.20080210154730

og jeg får ikke en anden opløsning

-Eskil

jeg har fået det til at virke på min, prøv i schreen and graphics i system>administration at vælge vesa driver under graphic card.
Under screen vælger du:
generic og finder en der kører 1024x768

min virker ihevrtfald nu
Eskil

Begynder problemer

Indlæg af Eskil »

Ja. det virker! men jeg måtte forsøge mange gange... nu ser det dog ud til at virke. Tak :D
Har du den samme pc som mig? (vega u50)

-Eskil
Teddy

Begynder problemer

Indlæg af Teddy »

Eskil skrev:Ja. det virker! men jeg måtte forsøge mange gange... nu ser det dog ud til at virke. Tak :D
Har du den samme pc som mig? (vega u50)

-Eskil

jep;-)

det der rent faktisk virkede ved mig var at jeg truede den med at ligge windows på den ;-)
Eskil

Begynder problemer

Indlæg af Eskil »

hehe.. :twisted: har ikke lyst til at skrive sådan en dødsdom over min nye notebook... (windows)
Hvad har du gjort i forhold til det trådløse net?
Teddy

Begynder problemer

Indlæg af Teddy »

Eskil skrev:hehe.. :twisted: har ikke lyst til at skrive sådan en dødsdom over min nye notebook... (windows)
Hvad har du gjort i forhold til det trådløse net?

det kan jeg ikk få til at virke desværre.. den skriver det er aktiveret, men det kan ikk finde mit netværk
Eskil

Begynder problemer

Indlæg af Eskil »

hvordan har du fået det aktiveret? min ved slet ikke at det eksisterer :?
Det ender nok med at jeg køber en af de der smarte usb netkort, jeg kan nemlig ikke undvære nettet på min skole.
Teddy

Begynder problemer

Indlæg af Teddy »

Eskil skrev:hvordan har du fået det aktiveret? min ved slet ikke at det eksisterer :?
Det ender nok med at jeg køber en af de der smarte usb netkort, jeg kan nemlig ikke undvære nettet på min skole.

kan du se om knappen på frontpanelet lyser??

aktiveres ved at trykke "fn tasten" og f10
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Begynder problemer

Indlæg af Jimmyfj »

Med risiko for at blive "underkendt" er der en hurtig, og smart måde at finde ud af om dit trådløse kommer til at virke med næste version af Ubuntu, Ubuntu 8.04 LTS Hardy Heron:

Kode: Vælg alt

sudo update-manager -d

Dette vil gøre det muligt for dig at opgradere til seneste Alpha-version af Ubuntu 8.04, som jeg selv i skrivende stund køre med. Jeg har været med på Hardy Heron siden Alpha1, mener nuværende version er Alpha 4, og selv om det er Alpha-software, med hvad dertil hører af risici, så er systemet utrolig stabilt. Så har du mod på at teste det, så fyr kommandoen af i en terminal og vær med til at teste Hardy Heron.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Eskil

Begynder problemer

Indlæg af Eskil »

Jeg har opdateret til 8.04 (er eventyrlysten) og det virker umiddelbart somom der er gevinst. Nu er der noget der hedder wireless networks oppe under de to skerme.. og man kan 1. connect to other wireless network og 2. create new wireless network Men hvordan søger man efter tilgængelige forbindelser (lissom i det ellers forbandede windows..)

-Eskil (som ikke håber 8.04 giver for mange problemer :wink: )
Teddy

Begynder problemer

Indlæg af Teddy »

Eskil skrev:Jeg har opdateret til 8.04 (er eventyrlysten) og det virker umiddelbart somom der er gevinst. Nu er der noget der hedder wireless networks oppe under de to skerme.. og man kan 1. connect to other wireless network og 2. create new wireless network Men hvordan søger man efter tilgængelige forbindelser (lissom i det ellers forbandede windows..)

-Eskil (som ikke håber 8.04 giver for mange problemer :wink: )

sådan fungerer min 7.10 også, problemet er lidt at hvis der er nogle trådløse net tilgængelige vil de stå oppe under wireless automatisk..

men var dit kort aktiveret??
Eskil

Begynder problemer

Indlæg af Eskil »

Nej, det var det ikke. Det blev det først da jeg læste dit indlæg... Så kan det da godt være at 8.04 ikke ændrede noget...
Men når den kan genkende kortet skulle man da mene at det kunne komme til at fungere?

-Eskil
Eskil

Begynder problemer

Indlæg af Eskil »

Jeg er kommet til at ændre indstillingerne, så det ikke længere er roaming mode. og den vil ikke lade mig ændre igen..
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Begynder problemer

Indlæg af Jimmyfj »

Her er lidt af hvad Ubuntus hjemmeside siger om wireless:

https://help.ubuntu.com/7.10/internet/C ... cting.html
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500