Min pc er ca. 1,5 år gl., der har windows 7,0 som præinstallation, og med hjælp fra en nær ven blev programmet via windows hentet fra ubuntus side "SHIPIT", og der anvistes ikke givet nogle valgmuligheder m.h.t. sprog så det var take it or leave it. SHIPIT er senere blevet ændret så programmet kan ikke længere hentes herfra.
Programmet blev installeret, og åbnede som det gør i guest session, herefter blev det via terminalen ændret til at åbne i LXDE, som min kammerat mente var nemmere for mig at håndtere. og linux åbner i LXDE straks efter at jeg er logget ind.
Endvidere skal det anføres,, at programmet har kørt upåklageligt indtil for ganske nyligt.
Som jeg skrev i mit første indlæg har jeg haft nogle opdateringer der er mislykkedes, og har fremtrådt ved at når jeg klikkede install, blev knappen blå og intet mere skete. den sidste mislykkede opdatering var lidt anderledes her kom cashen frem og kørte frem og kørte i kort tid, hvorefter install knappen blev blå og kunne ikke aktiveres, om dette er ensbetydende med at jeg har fået snavs in i min pc , eller om en eller anden har forsøgt herpå ved jeg ikke, men faktum er, at det ikke er sædvanligt at opdateringer foregår således.
Her udover skal det anføres, at jeg har fundet memtest86+ og har kørt den, og den forbindelse hører jeg gerne om det er sædvanligt, at den kører herfra og til juleaften, hvis den får lov, for den kørte i 1 time indtil jeg fandt ud af at den formentlig foretog de samme tests igen og igen, og resultatet var 4 pass og 0 errors.
Med hensyn til at jeg ikke kan få liveCD'en frem, så er det muligvis fordi jeg har gjort noget forkert, og jeg fik dette skærmbillede frem:
- 2013-04-17-203316_1680x1050_scrot.png (519.92 KiB) Vist 138 gange
Så hvis det med live CD'en skal lykkes må jeg have udførlig anvisning på hvordan det håndteres.
For såvidt angår sletning med efterfølgende geninstallation skal anføres, at jeg har ikke noget vigtigt materiale på compueren, og jeg er derfor kold angående sletning.
I søndags foretog min kammerat og jeg en genindlæsning af Linux i håbet om at det ville hjælpe, og da jeg senere ville lukke computeren lavede den noget mærkeligt jeg fik en skærmmeddelelse om completing the installation
hvorefter jeg fik skærm billede som når programmet lukker ned og skærmen blev sort med en masse edb sprog der endte med: unable to find a medium containing a live file system. Herefter tog jeg strømmen, og genstartede computeren loggede ind på en film side og standsede filmen. dagen efter var pc'en frosset med sort skærm forskellig fra det indhold der tidligere er angivet. Om tirsdagen lod jeg pc'en brænde natten over med google startsiden åben, og alt var normalt næste dag.
Hvis der er noget galt med de tidligere opdateringer ændrer en geninstallation også disse?
Hvis en total sletning af Linux med efterfølgende geninstallation ikke vil afhjælpe problemet, så er der noget der siger mig, at så må et elle andet være defekt på min pc, eller hvad?