How to be me skrev:og så er "formål" vel noget som kun eksisterer i kraft af bevidste væsner. her en planet et formål?
Ja, en planet har et formål og hver af os har et formål, alt har et formål.
Og endelig har en planet også en bevidsthed lige som vi har bevidsthed og alt har en sammenhæng og er en del af universets samlede bevidsthed.
Læs evt om
Martinus.Han beskriver det rigtig godt i sine enormt omfattende bogværker.
Han har det til fælles med Linux, at han er ukendt af mange, selv om hans kosmologi burde være kendt af alle.
Når præster ikke kender ham, sammenligner jeg det med at højtuddannede IT folk ikke kender til Linux.
Martinus' kosmologi giver en god forklaring på livets store spørgsmål, men det afvises af folk, der ikke kender det på samme måde som Linux afvises eller undervurderes på grund af ukendskab.
Jeg oplever at hele ånden og fællesskabet her, og i hele Open Source verdenen svarer til Martinus' og andre meget oplystes opfattelse af formålet med livet.
Jeg kan virkelig se Linux' som en Guds gave, eller et resultat af en masse oplyste bevidstheder, der kun vil det bedste for alle, der tager imod det.
I den sammenhæng kan Gud betragtes som benævnelse for hele universets samlede bevidsthed og summen af al universel kærlighed.
Jeg tror at de forskellige religioner er en måde at illustrere det på, så datidens mennesker havde en chance for at forholde sig til det.
Tænk Jer at jeg rejser ud til et sted, hvor folk lever at det de skyder eller finder i naturen, og ikke kan læse og skrive.
Jeg viser dem min computer, hvor jeg skriver eller taler med deres høvding på skærmen.
De kunne de smadre min skærm, og se at jeg har bedraget dem.
Det er glas og metal og en masse ledninger, og jeg ville bilde dem ind at det var deres høvding.
Sådan er det også her.
Det som nogen kan se og opleve, f.eks clairvoyante, afvises ofte af videnskabsfolk, fordi det ikke er videnskabelig bevist (endnu).
De kan ikke se det.
Der er lavet beviser på telepati (tankeoverførsel) og på at der kan opnås en fysisk virkning f.eks. helbredelse ved at bede bønner eller meditere.
Sidst vil jeg lige anbefale den
gratis e-bog om nutidens stress fra
www.bevolution.dkDen forklarer lidt, hvad der hæmmer os i samfundet, og hvorfor der er som det er.
Rigtig god læsning.
// Henning