Man starter med at formatere USB-stikket med GPartet til ntfs
Kan du så tilgå den ntfs fra windows, for den metode har givet mig problemer. (win 7)
Jeg kan godt se fidusen med ntfs, for der vil ubuntu ikke lægge sig.
eyvind skrev:Man starter med at formatere USB-stikket med GPartet til ntfs
Kan du så tilgå den ntfs fra windows, for den metode har givet mig problemer. (win 7)
Jeg kan godt se fidusen med ntfs, for der vil ubuntu ikke lægge sig.
eyvind skrev:How to be me > jeg ved ikke hvad der sker, men når "fællespartitionen" ikke først laves af win7 kommer det ikke til at virke på min computer.
Hos mig skal det også virke på andre win miljøer som XP og Vista som ligger udskiftelige harddiske og i virtuale boxe.
Om jeg kan hitte rundt i alle mine harddiske og USB HD og penne .........................næ ikke altid.
Spotten - flot videoer, og det er godt man kan stoppe den med pauseknappen, for det går lidt stærkt.
Vil det sige du skal oprette disse partitioner under Windows før det ses af begge systemer?
eyvind skrev:Vil det sige du skal oprette disse partitioner under Windows før det ses af begge systemer?
Hos mig skulle de.
eyvind skrev:How to be me > jeg ved ikke hvad der sker, men når "fællespartitionen" ikke først laves af win7 kommer det ikke til at virke på min computer.
Hos mig skal det også virke på andre win miljøer som XP og Vista som ligger udskiftelige harddiske og i virtuale boxe.
Om jeg kan hitte rundt i alle mine harddiske og USB HD og penne .........................næ ikke altid.
Spotten - flot videoer, og det er godt man kan stoppe den med pauseknappen, for det går lidt stærkt.
How to be me skrev:Opsummering
(måske det er nødvendig at formatere USB-en i windows til fat32 for at det virker og kan ses på windows bagefter?)
fortsætter med GPartet og oprettet plads til sin Ubuntu med en fat32 i startet af USB-stikket
Uploaded with ImageShack.us
Så kan man vælge at lave en live-install, det gjorde jeg og fandt denne med dansk sprog http://releases.ubuntu.com/11.10/ubuntu-11.10-desktop-i386.iso
den downloader man så den ligger som ISO på maskinen
Så startet man "oprettelse af startdisk-programmet" den skulle så gerne finde de ISO-er automatisk du har downloadet og foreslå også automatisk det rigtige sted at oprette denne. Hvis det ser rigtig ud er det så bare at trykke på "udfør-knappen" og vupti, et multibrugbart USB-stik.
Spotten skrev:Nå, min NTFS virker heller ikke på Windows 7, den fremstår dog i diskhåndtering, men den er ikke til at formatere eller skifte drev bogstav eller noget.
Men ja, diskhåndtering i Windows er også til at lukke op og skide i, så det var sikkert bare endnu en Windows fejl.
Jeg kan dog se den finder min Ubuntu LIVE installation, og den tildeler et drevbogstav til USB pen (E), så jeg tror det er fordi den ser begge partitioner som et drev, hvor denne NFTS partition ikke er tilgængelig, blot fordi den ikke er oprettet under Windows.
Nu hvor Linux er anderledes på det punkt, så kan det være det vil virke hvis man lavede begge partitioner i diskhåndtering i Windows, og bagefter booter sit Ubuntu op med pennen sat til og så installere Ubuntu LIVE på den ene partition, så kan det være den vil finde den i Windows hvis den er "født og lavet" under Windows, det er vel forsøget værd for dem som har Windows og vil prøve at lave sådan en pen!
1: Fra blank USB-memory stik oprettes fra Ubuntu i GParted en ntfs-partion liggende til højre i ønskede størrelse ( der sættes ingen "/" i nogen af partionerne)
2: Stadig i Gparted oprettes på den tomme plads til venstre en fat32-partion (skal være fat32 for at Disk Creator vælger denne i 12.04)
3: Disk Creator startes og den ISO man vil have vælges,tjek om placeringen er rigtig(10.10) (jeg satte mappen til gem filer og opsætning på 2.5Gb?)
4: Tryk på udfør .....Vupti, et live-opstart og memory stik i et der virker i både Ubuntu og Windows.
ja.du mener sådan her
Når du skriver der ikke skal sættes / nogen steder, hvad mener du så lige med dette?
Lod også mærke til din hedder /cdrom, er dette en fejl?
nejForstår jeg dig ret i at problemer ligger i NTFS partition SKAL ligge først på USB`en for at Windows fanger denne?
Stadig vil man kunne boote fra Ubuntu LIVE på en windows maskine også, da systemet jo ikke kan påvirke noget dér.