højreklik - clickpad i 12.04

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
olekent
IRC nickname: olekent

højreklik - clickpad i 12.04

Indlæg af olekent »

Har lige opdateret min hp pavillon dm1, så den nu kører 12.04, og det lader sig ikke umiddelbart gøre at højreklikke. I de to seneste versioner har der også været problemer, men her har et snildt dobbeltklik fungeret som et højreklik, hvilket man efterhånden vænnede sig til, i håbet om at problemerne med clickpad ville blive løst hen ad vejen. Nu er den dog helt gal, da dette i 12.04 end ikke lader sig gøre

Nogle tips og råd, så man igen kan højreklikke?
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: højreklik - clickpad i 12.04

Indlæg af AJenbo »

Prøvet med 2 fingre samtidig? Har du være inde under muse indstillinger og se om der er nogle muligheder der?
Smeden

Indlæg af Smeden »

Hej,

Jeg følger lige med i denne tråd, da jeg har nøjagtigt samme problem som dig: ingen højreclick på mousepad´en.

Har en macbook air, så troede problemet lå heri :-? Har selvfølgelig tjekket om det er muligt at stille på noget under indstillinger for mus/mousepad uden succes.

Lidt googling viser at vi desværre ikke er de eneste med problemet, men løsninger har jeg ikke haft held til at finde.

/smeden
Claus Henriksen
Forfatter
Geografisk sted: Christianshavn

Indlæg af Claus Henriksen »

Til info - dobbeltklikket som højreklik virker fint med 12.04/64-bit på en Macbook Pro.
Iøvrigt ret fin maskine at køre Ubuntu på 8-)
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12
Smeden

Indlæg af Smeden »

ubuntuuser42 skrev:Til info - dobbeltklikket som højreklik virker fint med 12.04/64-bit på en Macbook Pro.
Iøvrigt ret fin maskine at køre Ubuntu på 8-)

Tak for info, måske det ikke er et rent mac problem. Og ja ubuntu er noget mere smooth end MacOsX 8-)

/smeden
olekent
IRC nickname: olekent

Indlæg af olekent »

Hej,

at trykke med to fingre samtidigt fungerer faktisk. Det er dog langt fra ideelt. Det kræver timing

Alle andre funktioner fungerer dog fint, og modsat tidligere versioner kan man nu "drag and drop"

Jeg slår mig foreløbigt tilfreds, og venter på et officielt fix