Har lige opdateret min hp pavillon dm1, så den nu kører 12.04, og det lader sig ikke umiddelbart gøre at højreklikke. I de to seneste versioner har der også været problemer, men her har et snildt dobbeltklik fungeret som et højreklik, hvilket man efterhånden vænnede sig til, i håbet om at problemerne med clickpad ville blive løst hen ad vejen. Nu er den dog helt gal, da dette i 12.04 end ikke lader sig gøre
Nogle tips og råd, så man igen kan højreklikke?
højreklik - clickpad i 12.04
-
- IRC nickname: olekent
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: højreklik - clickpad i 12.04
Prøvet med 2 fingre samtidig? Har du være inde under muse indstillinger og se om der er nogle muligheder der?
-
Hej,
Jeg følger lige med i denne tråd, da jeg har nøjagtigt samme problem som dig: ingen højreclick på mousepad´en.
Har en macbook air, så troede problemet lå heri Har selvfølgelig tjekket om det er muligt at stille på noget under indstillinger for mus/mousepad uden succes.
Lidt googling viser at vi desværre ikke er de eneste med problemet, men løsninger har jeg ikke haft held til at finde.
/smeden
Jeg følger lige med i denne tråd, da jeg har nøjagtigt samme problem som dig: ingen højreclick på mousepad´en.
Har en macbook air, så troede problemet lå heri Har selvfølgelig tjekket om det er muligt at stille på noget under indstillinger for mus/mousepad uden succes.
Lidt googling viser at vi desværre ikke er de eneste med problemet, men løsninger har jeg ikke haft held til at finde.
/smeden
-
- Forfatter
- Geografisk sted: Christianshavn
Til info - dobbeltklikket som højreklik virker fint med 12.04/64-bit på en Macbook Pro.
Iøvrigt ret fin maskine at køre Ubuntu på
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12
-
ubuntuuser42 skrev:Til info - dobbeltklikket som højreklik virker fint med 12.04/64-bit på en Macbook Pro.
Tak for info, måske det ikke er et rent mac problem. Og ja ubuntu er noget mere smooth end MacOsX
/smeden
-
- IRC nickname: olekent
Hej,
at trykke med to fingre samtidigt fungerer faktisk. Det er dog langt fra ideelt. Det kræver timing
Alle andre funktioner fungerer dog fint, og modsat tidligere versioner kan man nu "drag and drop"
Jeg slår mig foreløbigt tilfreds, og venter på et officielt fix
at trykke med to fingre samtidigt fungerer faktisk. Det er dog langt fra ideelt. Det kræver timing
Alle andre funktioner fungerer dog fint, og modsat tidligere versioner kan man nu "drag and drop"
Jeg slår mig foreløbigt tilfreds, og venter på et officielt fix