Ubuntu får et "face-lift"

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ubuntu får et "face-lift"

Indlægaf Christian.Arvai » 7. mar 2010, 13:12

Jeg er heller ikke så glad for hverken brun eller den nye lilla farve, men skal vi ikke lige holde kommentarerne til at omhandle dette, og ikke blande pædagoger og deres evt hovedbeklædning ind i debatten, de 2 ting har virkeligt intet med hinanden at gøre :wink:
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Ubuntu får et "face-lift"

Indlægaf laoshi » 7. mar 2010, 17:34

Og Mark Shuttleworth forklarer her selv nærmere om det nye design http://www.markshuttleworth.com/archives/308
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

Jmose
Indlæg: 71
Tilmeldt: 25. okt 2008, 23:33
Geografisk sted: Brejning

Re: Ubuntu får et "face-lift"

Indlægaf Jmose » 8. mar 2010, 16:17

Jeg synes ivhertifald det ser lækkert ud! Især den nye boot screen er da nice!

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Ubuntu får et "face-lift"

Indlægaf soundpartner » 9. mar 2010, 01:26

en af de ting der leges med for tiden er placering af iconerne for minimer maksimer og luk vindue. jeg har oplevet disse skifte lidt plads på må og få, men har i denne tråd en komando til at få dem tilbage på ret køl sådan som de plejer at være
viewtopic.php?p=61662#p61662
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Ubuntu får et "face-lift"

Indlægaf Artificial Intelligence » 15. mar 2010, 15:43


Siggehandf
Indlæg: 22
Tilmeldt: 20. dec 2009, 13:00
IRC nickname: Sigge

Re: Ubuntu får et "face-lift"

Indlægaf Siggehandf » 16. mar 2010, 23:43

Ikke at jeg bruger default tema, men jeg må indrømme at jeg er skuffet over det. Som allerede skrevet, så minder det alt alt alt for meget om den stil Mac folket bruger.

Syntes det er en om'er, men hvem bruger Ubuntu ret lang tid før man er ude og hente nye temaer :)

Svante

Re: Ubuntu får et "face-lift"

Indlægaf Svante » 17. mar 2010, 09:16

Syntes det er en om'er, men hvem bruger Ubuntu ret lang tid før man er ude og hente nye temaer :)

Præcis. Så egentlig er diskussionen om hvordan Ubuntu default skal se ud - ligegyldig.
Og der vel også lige så mange meninger om det, som der er brugere. Så det er umuligt at ramme et design, der kan tilfredsstille alle.

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Ubuntu får et "face-lift"

Indlægaf soundpartner » 17. mar 2010, 09:37

Svante skrev:
Syntes det er en om'er, men hvem bruger Ubuntu ret lang tid før man er ude og hente nye temaer :)

Præcis. Så egentlig er diskussionen om hvordan Ubuntu default skal se ud - ligegyldig.
Og der vel også lige så mange meninger om det, som der er brugere. Så det er umuligt at ramme et design, der kan tilfredsstille alle.

problemet er at selv hvis du skifter temma så bliver knapplaceringen den samme.
man skal derfor via gconf for at ændre det.
jeg følger med i en bug hvor mark s. skrivver at de har planer for at lave noget nyt og inovativvt og det er derfor man har flyttet knapperne. detsværre så kommer det nye og inovative ikke før 10.10 så vi må væbne os med tålmodighed.

der er forøvrigt en gut der har lavet et repository med light-themes som ser normale ud (med knapperne hvor de plejer at være)
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Kantastisk
Indlæg: 207
Tilmeldt: 19. dec 2007, 17:10
Geografisk sted: Nørrebro, København

Re: Ubuntu får et "face-lift"

Indlægaf Kantastisk » 17. mar 2010, 11:50

soundpartner skrev:
Svante skrev:
Syntes det er en om'er, men hvem bruger Ubuntu ret lang tid før man er ude og hente nye temaer :)

Præcis. Så egentlig er diskussionen om hvordan Ubuntu default skal se ud - ligegyldig.
Og der vel også lige så mange meninger om det, som der er brugere. Så det er umuligt at ramme et design, der kan tilfredsstille alle.

problemet er at selv hvis du skifter temma så bliver knapplaceringen den samme.
man skal derfor via gconf for at ændre det.
jeg følger med i en bug hvor mark s. skrivver at de har planer for at lave noget nyt og inovativvt og det er derfor man har flyttet knapperne. detsværre så kommer det nye og inovative ikke før 10.10 så vi må væbne os med tålmodighed.

der er forøvrigt en gut der har lavet et repository med light-themes som ser normale ud (med knapperne hvor de plejer at være)


enten dét eller brug en anden window decorator, som emerald. jeg har ikke mærket noget til det, fordi jeg kører med emerald alligevel.
dixi

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Ubuntu får et "face-lift"

Indlægaf Pihl » 17. mar 2010, 11:53

Siggehandf skrev:Syntes det er en om'er, men hvem bruger Ubuntu ret lang tid før man er ude og hente nye temaer :)


Det tror jeg faktisk ikke, er sandt. Min opfattelse er, at der er RIGTIG mange, som kører standardtema, og som ikke gider bruge tid på at ændre på andet end baggrundsbilledet - og slet ikke lære hvordan man installere et tema.

Det er derfor rigtigt vigtigt, at standardtemaet giver et godt indtryk. I det mindste fordi det er dét, som danner førstehåndsindstrykket hos nye brugere.

tuxx
Indlæg: 476
Tilmeldt: 3. feb 2010, 09:42
IRC nickname: tuxx
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Ubuntu får et "face-lift"

Indlægaf tuxx » 17. mar 2010, 12:06

Med det nye tema her minder det faktisk en del om det jeg tidligere skiftede tema for at få.

Resultat? Jeg kører "standard" nu .. altså Lucid standard forståes.

De tidligere dark-themes der lå standard i Ubuntu så ræderlige ud - det nye Ambiance derimod er MUMS for mine øjne 8)
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Ubuntu får et "face-lift"

Indlægaf zob » 17. mar 2010, 12:16

Jeg er også ret vild med det nye tema. Det troede jeg ellers ikke jeg ville være da jeg først så farven.

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Ubuntu får et "face-lift"

Indlægaf Jarlen » 17. mar 2010, 12:30

Siggehandf skrev:Syntes det er en om'er, men hvem bruger Ubuntu ret lang tid før man er ude og hente nye temaer :)


Jeg synes personligt at jeg har brugt Ubuntu ret lang tid, jeg har aldrig hentet nye temaer. Jeg skifter farver på terminalen, og så har jeg engang lavet opacity på mine menubarer, men det var i en gammel version, så det er væk nu.
Jeg håber det nye tema bliver rart at arbejde med, så jeg ikke skal spilde tid på at tilpasse mit OS, det er spild af min tid.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Ubuntu får et "face-lift"

Indlægaf Artificial Intelligence » 27. mar 2010, 14:22


Jerrik
Indlæg: 100
Tilmeldt: 8. feb 2009, 17:08
IRC nickname: Jerrik
Geografisk sted: Dragør

Re: Ubuntu får et "face-lift"

Indlægaf Jerrik » 28. mar 2010, 21:14

Jeg synes også den lange diskussion om farverne er noget overgearet. Man kan jo bare skifte den.

Mere interessant, synes jeg, hvordan man få så meget fri plads på skærmen til faktisk indhold.

Altså f.eks. væk med skrivebordets menu linier i top eller bund, og væk med menu linie i FF (som i hvert fald er mit primære værktøj) og alle andre programmer.

Ubuntu burde istedet for arbejde med hvordan menuer mv 'springer frem' når man ønsker det.

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster