Kunne godt bruge lidt hjælp til dette.....

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Kunne godt bruge lidt hjælp til dette.....

Indlægaf Jimmyfj » 26. dec 2009, 17:06

Greetings folks

Jeg deltager i en debat på version2.dk omkring nogle påståede "mangler" under GNOME, og skulle der være et par stykker af jer gode folk, som har lyst til at bidrage med jeres viden omkring GNOME generelt, og gerne med en god teknisk indsigt, så vi kan få tilbagevist nogle direkte usande påstande fra en, på version2, kendt FUD-skribent, vil det være en rigtig god reklame for GNU/Linux som community. Vi har brug for saglig, veldokumenteret input, og deltagere som vil gøre en aktiv indsats i debatten.

PS. Det vil være en god ting at oprette sig som bruger på version2 for at deltage i debatten. Jeg håber vi bliver mange :D

Her er et link til debatten:

http://www.version2.dk/grupper/misfrorstaelserlogn-ang/forum/11240
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

bagger
Indlæg: 196
Tilmeldt: 1. maj 2009, 14:18

Re: Kunne godt bruge lidt hjælp til dette.....

Indlægaf bagger » 27. dec 2009, 21:29

Jimmyfj skrev:Greetings folks

Jeg deltager i en debat på version2.dk omkring nogle påståede "mangler" under GNOME, og skulle der være et par stykker af jer gode folk, som har lyst til at bidrage med jeres viden omkring GNOME generelt, og gerne med en god teknisk indsigt, så vi kan få tilbagevist nogle direkte usande påstande fra en, på version2, kendt FUD-skribent, vil det være en rigtig god reklame for GNU/Linux som community. Vi har brug for saglig, veldokumenteret input, og deltagere som vil gøre en aktiv indsats i debatten.

PS. Det vil være en god ting at oprette sig som bruger på version2 for at deltage i debatten. Jeg håber vi bliver mange :D

Her er et link til debatten:

http://www.version2.dk/grupper/misfrorstaelserlogn-ang/forum/11240


Hej Jimmy.

I stedet for at linke til modargumenterne, så synes jeg, at det var lidt bedre at linke til selve "gerningsstedet"? Eller er det for svært?

Mvh Bjørn

<edit>PS: Hvornår bliver forum ændret,så der automatisk bliver åbnet et nyt vindue/faneblad, når man klikker på et link?</edit>

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Kunne godt bruge lidt hjælp til dette.....

Indlægaf Jarlen » 28. dec 2009, 09:59

bagger skrev:<edit>PS: Hvornår bliver forum ændret,så der automatisk bliver åbnet et nyt vindue/faneblad, når man klikker på et link?</edit>


Forhåbentlig aldrig. I Firefox kan du åbne nye tabs ved at holde ctrl nede når du klikker på et link. Det er ikke vores opgave at bestemme hvor mange nye tabs og vinduer folk skal bruge når de surfer :-)
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Kunne godt bruge lidt hjælp til dette.....

Indlægaf Warhawk » 28. dec 2009, 10:10

Jarlen skrev:
bagger skrev:<edit>PS: Hvornår bliver forum ændret,så der automatisk bliver åbnet et nyt vindue/faneblad, når man klikker på et link?</edit>


Forhåbentlig aldrig. I Firefox kan du åbne nye tabs ved at holde ctrl nede når du klikker på et link. Det er ikke vores opgave at bestemme hvor mange nye tabs og vinduer folk skal bruge når de surfer :-)

Eller bruge midterste museknap på links.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Kunne godt bruge lidt hjælp til dette.....

Indlægaf Warhawk » 28. dec 2009, 10:14

Der er ikke kommet overvældende med hjælp :roll: Nu er det over 4 dage siden tråden var aktiv, så det ser noget sort ud. Tvivler egentligt på at Claus vil kommentere.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Kunne godt bruge lidt hjælp til dette.....

Indlægaf Jimmyfj » 28. dec 2009, 15:09

Næ, det er rigtigt nok. Der sker ikke meget fra Claus' side. Og en kan jo have sine tanker om, hvorfor mon?

Mit gæt er, at Hr. Claus Jørgensen er i gang med at stykke noget dokumentation sammen som modsvar, hvilket jo godt kan være en uoverkommelig opgave, hvis han vil bevise hvorfor Windows skulle være bedre end GNU/Linux. Måske mit sidste link på siden, under den tråd der hedder "Og så de fem andre usandheder", har sendt ham på ørkenvandring efter beviser. Jeg har fundet bevis for et af de punkter, som antyder, at Windows lige så godt kunne være skrevet af Fred Flintstone: http://www.securityfocus.com/infocus/1872

Jeg synes artiklen giver en virkelig god forklaring på i hvert fald library-management/linking og forskellene på disse i GNU/Linux contra Windows. Og min begrundelse for at tage den med i svaret er, at Claus påstår, at programmer under GNU/Linux integrerer dårligt med standard system software :shock: Ææee WHAT? :shock: Men en sådan påstand burde man holde sig for god til at komme med, med mindre man kan føre bevis for den. Blot min mening.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kunne godt bruge lidt hjælp til dette.....

Indlægaf Jeg » 28. dec 2009, 16:20

Det kan også være at han morer sig ved at få linuxbrugere til at hidse sig op og forvente den helt store diskussion..
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!

jlouis
Indlæg: 56
Tilmeldt: 10. aug 2009, 00:23
IRC nickname: jlouis

Re: Kunne godt bruge lidt hjælp til dette.....

Indlægaf jlouis » 29. dec 2009, 22:02

Jeg skrev:Det kan også være at han morer sig ved at få linuxbrugere til at hidse sig op og forvente den helt store diskussion..


Claus er halvkendt som ikke-konstruktiv troll. Og desværre har version2 ikke et system hvor posts med negativ score under et vist niveau bliver gemt. Det er som regel rimeligt effektivt.

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Kunne godt bruge lidt hjælp til dette.....

Indlægaf Warhawk » 6. jan 2010, 19:23

Trolden er på spil igen, men får som sædvanlig drøje hug :lol:

http://www.version2.dk/artikel/13378-le ... #post52942
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster