linuxbrugere får ligestilling om et halvt års tid

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

linuxbrugere får ligestilling om et halvt års tid

Indlægaf soundpartner » 18. nov 2009, 22:51

sådan lyder det fra dr der endelig er ved at tage skridtet til at skrotte deres windowsstandarter

http://www.version2.dk/artikel/12815-dr ... s-tid?bund
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: linuxbrugere får ligestilling om et halvt års tid

Indlægaf Christian.Arvai » 18. nov 2009, 22:59

Meget positiv nyhed, det er på tide at DR får øjnene op for at der er andet en Windows :D
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: linuxbrugere får ligestilling om et halvt års tid

Indlægaf soundpartner » 18. nov 2009, 23:01

christian.arvai skrev:Meget positiv nyhed, det er på tide at DR får øjnene op for at der er andet en Windows :D

til gengæld vælger tv2 så microsoft silverlight eller hvad det nu hedder og som vist er lidt af en pine... kan være vi skal til at kaste os over tv2 for fremtiden
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: linuxbrugere får ligestilling om et halvt års tid

Indlægaf Christian.Arvai » 18. nov 2009, 23:06

YES..... Når DR får styr på det, skal vi alle sammen klage til TV2 over at de er bagud i udviklingen, jeg har da sendt flere mails til DR og brokket mig over manglende understøttelse til Ubuntu, så vi skal bare fortsætte den stil imod TV2 fremover.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Svante

Re: linuxbrugere får ligestilling om et halvt års tid

Indlægaf Svante » 19. nov 2009, 09:31

Jeg har allerede brokket mig til TV2. Jeg kan kun opfordre andre til at gøre det. Jo flere vi er - jo bedre.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: linuxbrugere får ligestilling om et halvt års tid

Indlægaf Christian.Arvai » 19. nov 2009, 09:51

Man kan klage til TV2 over manglende understøttelse til Ubuntu her

Jeg har allerede gjort det, nu da DR har besluttet at sende i H264, skal jeg jo have nogle nye at drille fremover.

Jeg har i øvrigt skrevet en fin besked øverst i VLC guiden om at folk bør klage til TV2 over manglende understøttelse, VLC guiden har ca 10.000 hits om året, så der er nok en del der vil se den og klage :D
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: linuxbrugere får ligestilling om et halvt års tid

Indlægaf Jimmyfj » 19. nov 2009, 11:37

Også herfra er der afsendt en klage til TV(ivl) 2 :lol:

Men jeg sidder og tænker på, om man mon kan gøre dagspressen opmærksom på problemet? Hvis de overhovedet interesserer sig for udviklingen i samfundet, må dette da være en sag, pressen bør tage op, på vejene af forbrugerne.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: linuxbrugere får ligestilling om et halvt års tid

Indlægaf Christian.Arvai » 19. nov 2009, 11:58

Jeg kan lige prøve at snakke med de andre i redaktørteam og i foreningen, der er flere af os (bla. Martin Pihl og undertegnede) som kender folk fra forskellige computermagasiner og dagspressen, men hvis det skal gøres, må vi nok lige prøve at samarbejde om hvad vi skal skrive til dem.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: linuxbrugere får ligestilling om et halvt års tid

Indlægaf Jimmyfj » 19. nov 2009, 12:34

christian.arvai skrev:Jeg kan lige prøve at snakke med de andre i redaktørteam og i foreningen, der er flere af os (bla. Martin Pihl og undertegnede) som kender folk fra forskellige computermagasiner og dagspressen, men hvis det skal gøres, må vi nok lige prøve at samarbejde om hvad vi skal skrive til dem.


Helt enig. Vi bliver nød til at stå sammen, og lade den sag gå omkring ledelsen af forum, INDEN nogen af os dødelige medlemmer foretager os noget. Reelt set ER det kun ledelsen, som er i stand til at udtale sig på vejene af Ubuntu Danmark, så det synes jeg, vi skal være MEGET enige om, skal være måden vi gør det på.

I samme "åndedrag" vil jeg foreslå, at vi fra Ubuntu Danmarks side overvejer, om ikke vi skal forsøge at få dagspressen i tale omkring vores gratis alternativ til MS Windows? Jeg tænker, at der rundt omkring på de små lokal-aviser jo må sidde mangen en journalist og hige efter en "historie", som kan hjælpe folk til at spare en masse penge på OS i hjemmet osv. MEN - Også HER er det noget vi skal være SAMMEN OM. Det nytter ikke, hvis 3000 medlemmer kommer med 3000 forskellige grunde. Vi er NØD til at tale med EN stemme. Vi kan, evt. oprette et sub-forum, som vi dedikerer til udveksling af ideer, hvoraf de bedste bliver viderebragt af de af Ubuntu Danmark udpegede mennesker til at udføre jobbet.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: linuxbrugere får ligestilling om et halvt års tid

Indlægaf soundpartner » 19. nov 2009, 13:02

Jimmyfj skrev:
christian.arvai skrev:Jeg kan lige prøve at snakke med de andre i redaktørteam og i foreningen, der er flere af os (bla. Martin Pihl og undertegnede) som kender folk fra forskellige computermagasiner og dagspressen, men hvis det skal gøres, må vi nok lige prøve at samarbejde om hvad vi skal skrive til dem.


Helt enig. Vi bliver nød til at stå sammen, og lade den sag gå omkring ledelsen af forum, INDEN nogen af os dødelige medlemmer foretager os noget. Reelt set ER det kun ledelsen, som er i stand til at udtale sig på vejene af Ubuntu Danmark, så det synes jeg, vi skal være MEGET enige om, skal være måden vi gør det på.

hvad er det for noget fis at fyrre af.
forums ledelse er pænt ligegyldig i denne sag og har ikke en skid at skulle have sagt
hvis du jeg eller en helt tredie har lyst til at kontakte pressen så skal vedkommende da bare gøre det
Jimmyfj skrev:
I samme "åndedrag" vil jeg foreslå, at vi fra Ubuntu Danmarks side overvejer, om ikke vi skal forsøge at få dagspressen i tale omkring vores gratis alternativ til MS Windows? Jeg tænker, at der rundt omkring på de små lokal-aviser jo må sidde mangen en journalist og hige efter en "historie", som kan hjælpe folk til at spare en masse penge på OS i hjemmet osv. MEN - Også HER er det noget vi skal være SAMMEN OM. Det nytter ikke, hvis 3000 medlemmer kommer med 3000 forskellige grunde. Vi er NØD til at tale med EN stemme. Vi kan, evt. oprette et sub-forum, som vi dedikerer til udveksling af ideer, hvoraf de bedste bliver viderebragt af de af Ubuntu Danmark udpegede mennesker til at udføre jobbet.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: linuxbrugere får ligestilling om et halvt års tid

Indlægaf Christian.Arvai » 19. nov 2009, 13:16

Vi kan, evt. oprette et sub-forum, som vi dedikerer til udveksling af ideer, hvoraf de bedste bliver viderebragt af de af Ubuntu Danmark udpegede mennesker til at udføre jobbet.

Jeg tror ikke jeg kan få flertal i redaktørteam til et subforum kun til dette emne, men vi kan da tage det i denne (eller en lignende tråd), i bund og grund giver det jo ingen forskel hvor tråden ligger, men hvis det skulle blive nødvendigt, kan jeg nok få ordnet det så vi kan "låne" #ubuntu-dk-moede til at snakke online om tingene.

Som sådan er det nok bedst, hvis vi finder ud af at få det ind under foreningen og tager det på et ircmøde, hvor vi derfra kan koordinere arbejdet, hvis enkelte brugere har lyst/mulighed for at bringe emnet op i medierne, syntes jeg da at de skal gøre det, men en fælles indsats er nok bedre en enkelte spredte forsøg.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: linuxbrugere får ligestilling om et halvt års tid

Indlægaf laoshi » 19. nov 2009, 13:22

Jeg har svært ved at se hvorfor det skulle være så provokerende at christian.arvai opfordrer til at man koordinerer kræfterne for at få størst mulig gennemslagskraft.

Det kan være fint nok at skyde med spredehagl, og virkningen af det skal man bestemt ikke undervurdere.
Men en fordeling af, hvem der henvender sig til hvilke kontakter kan måske også have en god virkning.

Det kan de interesserede f.eks. også diskutere videre i marketing-tråden https://ubuntudanmark.dk/forum/viewforum.php?f=30

Selv ser jeg ikke TV på computeren og også kun meget lidt TV2 på tv-skærmen, og har ikke kontakt til pc-magasiner, så jeg melder mig frivilligt ud af projektet, men ønsker alt muligt held til christian.arvai, pihl, jimmyfj, soundpartner og hvem der ellers måtte tage fat på opgaven.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: linuxbrugere får ligestilling om et halvt års tid

Indlægaf Christian.Arvai » 19. nov 2009, 14:17

Jeg kan tilføje at Martin Pihl lige har skrevet til mig og oplyst at TV2 har valgt Silverlight til deres fremtidige netstreaming http://www.version2.dk/artikel/12739-tv ... -end-flash , bemærk at selv om der i artiklen er nævnt at der er et plugin til Firefox, vil dette ikke virke på Ubuntu :(

Så hvis vi skal gøre noget ved det valg, kræver det nok en del energi og en samlet indsats at ændre den beslutning.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: linuxbrugere får ligestilling om et halvt års tid

Indlægaf soundpartner » 19. nov 2009, 14:29

christian.arvai skrev:Jeg kan tilføje at Martin Pihl lige har skrevet til mig og oplyst at TV2 har valgt Silverlight til deres fremtidige netstreaming http://www.version2.dk/artikel/12739-tv ... -end-flash , bemærk at selv om der i artiklen er nævnt at der er et plugin til Firefox, vil dette ikke virke på Ubuntu :(

Så hvis vi skal gøre noget ved det valg, kræver det nok en del energi og en samlet indsats at ændre den beslutning.

det var ca det jeg skrev højere oppe :roll:
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: linuxbrugere får ligestilling om et halvt års tid

Indlægaf Christian.Arvai » 19. nov 2009, 14:32

Ja og hvad så ? , du kommer jo ikke med et link til den artikel og desuden er det ikke relevant, i forhold til hvad jeg skriver med Martin om :roll:
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster