Det starter godt

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
Rinus
Indlæg: 156
Tilmeldt: 23. okt 2007, 20:15
Geografisk sted: Horsens

Det starter godt

Indlægaf Rinus » 27. okt 2009, 21:50


Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Det starter godt

Indlægaf Warhawk » 27. okt 2009, 22:05

Man får jo lidt ondt af de efterhånden hårdt prøvede Windoze folk. Desværre ved de ikke at der findes bedre alternativer.

Hvis ikke det lige er Sasser ormen som skaber uendelig genstart, så er det MS selv.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Det starter godt

Indlægaf zob » 27. okt 2009, 22:58

Jeg kan nu godt lide windows (og microsofts kontorpakke, som er ret lækker). Jeg synes egentlig det er et ganske fint styresystem, eller XP er i hvert fald. Jeg har ikke prøvet de to nyeste. Men jeg foretrækker ubuntu (og muligvis andre varianter af linux). Og jeg kan da ikke lade være med at håbe på en moderat fiasko, så open source community kan blive styrket endnu mere (av, nu har jeg det dårligt med mig selv).

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Det starter godt

Indlægaf Jarlen » 27. okt 2009, 23:49

"Microsoft-supporten "Kevin" opfordrer alle brugere til at brænde ISO-filen ved lavest mulige hastighed for ikke at forstyrre installationsdisken." Det er alligevel en ret sjov sætning. Sssh, ikke larme, i vækker min installationsdisk!
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Det starter godt

Indlægaf Jimmyfj » 28. okt 2009, 00:21

Som en af vore danske forfattere udtrykte det i et teaterstykke for år tilbage, husker ikke lige hvilket: "Så stor ståhej, og så for så lidt?!"

Jo. Jeg har prøvet den første Beta-udgave af Windows 7, og den er da meget let at arbejde med. Men jeg vil ikke lige påstå, at deres Office-pakke er lækker. Den er en gang klyt på steorider, Anders And på Extacy og meget andet, men ligefrem lækker?

Windows 7, i det mindste i Beta-udgaven, var som en bedaget russisk kampvogn at danse med. Den var overskuelig, men bar at tænke på at kigge i "maskinhuset" var ikke noget som tiltale en hel sæk mider. Indrømmet. GUI i Windows 7 har fået et løft, men man har, efter min mening sat lodderne på selve systemet, i stedet for modsatte side af vægten, for det GUI løft vender da forkert, nedad. Ellers er det samme gamle sang: Anti dit, og anti dat. Og så måske vi kan køre.

Nej. Windows bliver ikke den succes, Microsoft har så hårdt brug for. Især ikke nu, hvor Ubuntu kommer ud til folk gennem medie-indslag og reklamer over alt det lader sig gøre.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Det starter godt

Indlægaf zob » 28. okt 2009, 01:41

Nå. Jamen så er alt jo godt. Vi er vist enige, jeg gider i hvert fald ikke at være djævlens advokat, når nu jeg foretrækker ubuntu.

Men Anders And på ecstasy... lyder da meget lækkert (det må være en ribbon fetish jeg har så).

Stor ståhej for ingenting (Much ado about nothing) er nu en Shakespeare-komedie for god ordens skyld (men ligegyldigt i øvrigt - pointen var jo god nok).

Jmose
Indlæg: 71
Tilmeldt: 25. okt 2008, 23:33
Geografisk sted: Brejning

Re: Det starter godt

Indlægaf Jmose » 29. okt 2009, 00:14

Vi har to maskiner herhjemme...Den som familien bruger har Vista x64 osv osv...Faktisk en ret hurtig maskine...Den anden er den i signaturen....På trods af at den ikke er helt så hurtig, har færre ram osv, starter den hurtigere end Vista maskinen...

ENOUGH SAID!

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 4 gæster