Med på "Beta-holdet"?

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Med på "Beta-holdet"?

Indlægaf Jimmyfj » 9. okt 2009, 05:37

Har du lyst til at være med på "Beta-holdet", og være med til at teste den kommende FF 3.6? Så er her tre hurtige, som ligger lige til højrebenet:

[url]sudo sh -c "echo 'deb http://ppa.launchpad.net/ubuntu-mozilla ... ppa/ubuntu karmic main' >> /etc/apt/sources.list"[/url]

[url]sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys 247510BE[/url]

[url]sudo apt-get update && sudo apt-get install firefox-3.6[/url]

Den er hurtig, langt fra færdigudviklet, men alligevel utrolig god og stabil. Prøv den, og oplev nettet med ny hastighed.

Edit:
Dr.dk og youtube virker fint her også.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

hvm
Indlæg: 232
Tilmeldt: 29. maj 2008, 09:54
Geografisk sted: København

Re: Med på "Beta-holdet"?

Indlægaf hvm » 9. okt 2009, 12:35

Hej. Nu har jeg ikke prøvet at beta-teste før, så bliver den lagt ind i stedet for min nuværrende FF (3.0.14), eller separat?

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Med på "Beta-holdet"?

Indlægaf Jimmyfj » 9. okt 2009, 15:14

hvm skrev:Hej. Nu har jeg ikke prøvet at beta-teste før, så bliver den lagt ind i stedet for min nuværrende FF (3.0.14), eller separat?


Den bliver lagt ind separat og rører ikke ved tidligere installationer af FF.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

hvm
Indlæg: 232
Tilmeldt: 29. maj 2008, 09:54
Geografisk sted: København

Re: Med på "Beta-holdet"?

Indlægaf hvm » 9. okt 2009, 15:54

Jeg skulle have nærlæst, så jeg kunne have stillet alle spørgsmål med det samme :):
ubuntu karmic main
Kan jeg erstatte karmic med jaunty? Og kan jeg bruge samme key?

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Med på "Beta-holdet"?

Indlægaf Jimmyfj » 9. okt 2009, 17:37

hvm skrev:Jeg skulle have nærlæst, så jeg kunne have stillet alle spørgsmål med det samme :):
ubuntu karmic main
Kan jeg erstatte karmic med jaunty? Og kan jeg bruge samme key?


Ja det kan du godt. FF 3.6 Beta 1 er et PPA der ligger på Launchpad.net og ikke i repos for hver distro. Det vil sige, at den ligger uafhængig af Ubuntu-version. Altså er det som sker, at du tilføjer et Karmic repo til din Jaunty.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

hvm
Indlæg: 232
Tilmeldt: 29. maj 2008, 09:54
Geografisk sted: København

Re: Med på "Beta-holdet"?

Indlægaf hvm » 9. okt 2009, 20:17

Jeg forstår dit svar på den måde, at jeg ikke behøver at ændre noget i de kommandoer, du har givet - og har lige forsøgt at installere, og/men får meddelelsen:
Nogle pakker kunne ikke installeres. Det kan betyde at du har ønsket en umulig situation eller bruger den ustabile distribution, hvor enkelte pakker endnu ikke er lavet eller gjort tilgængelige.
Følgende oplysninger kan hjælpe dig med at klare situationen:
Følgende pakker har uopfyldte afhængigheder:
firefox-3.6: Afhængigheder: xulrunner-1.9.2 men den bliver ikke installeret
E: Ødelagte pakker
Er det så bare fordi det er "den ustabile distribution, hvor enkelte pakker endnu ikke er lavet eller gjort tilgængelige", og altså ikke noget at bekymre sig om?

ETA: Hm, og nu kan jeg ikke finde den, og kommandoen firefox-3.6 giver mig svaret "bash: firefox-3.6: command not found", *suk* :)

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Med på "Beta-holdet"?

Indlægaf Don S » 10. okt 2009, 01:36

hvm skrev:Jeg forstår dit svar på den måde, at jeg ikke behøver at ændre noget i de kommandoer, du har givet - og har lige forsøgt at installere, og/men får meddelelsen:
Nogle pakker kunne ikke installeres. Det kan betyde at du har ønsket en umulig situation eller bruger den ustabile distribution, hvor enkelte pakker endnu ikke er lavet eller gjort tilgængelige.
Følgende oplysninger kan hjælpe dig med at klare situationen:
Følgende pakker har uopfyldte afhængigheder:
firefox-3.6: Afhængigheder: xulrunner-1.9.2 men den bliver ikke installeret
E: Ødelagte pakker
Er det så bare fordi det er "den ustabile distribution, hvor enkelte pakker endnu ikke er lavet eller gjort tilgængelige", og altså ikke noget at bekymre sig om?

ETA: Hm, og nu kan jeg ikke finde den, og kommandoen firefox-3.6 giver mig svaret "bash: firefox-3.6: command not found", *suk* :)

Hvis du vil være sikker, skal du ændre karmic til jaunty, hvis du ikke bruger Karmic Koala, men Jaunty Jackalope, ja. PPA's er arrangeret sådan, at de (kan) indeholde(r) forskellige pakker alt afhængigt af hvilke dependencies de kræver, og om de er tilgængelige i default Ubuntu repositoriet. Jeg ved ikke super meget omkring PPA's, men jeg har ikke haft andet end dårlige erfaringer ved at tilføje et repository tiltænkt en anden release (dvs. har en gang tilføjet et jaunty repository på min gNewSense installation (hardy-baseret), for at få nogle nyere xorg drivere, og så kom jeg ud i et værre pakke-helvede, hvor jeg til sidst måtte give op).

Men.
Det bliver altså så til:

Kode: Vælg alt

sudo sh -c "echo 'deb http://ppa.launchpad.net/ubuntu-mozilla-daily/ppa/ubuntu jaunty main' >> /etc/apt/sources.list"
sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys 247510BE
sudo apt-get update && sudo apt-get install firefox-3.6
Billede

Billede Billede

hvm
Indlæg: 232
Tilmeldt: 29. maj 2008, 09:54
Geografisk sted: København

Re: Med på "Beta-holdet"?

Indlægaf hvm » 10. okt 2009, 10:08

Jeg prøvede med de nye kommandoer, men får stadig samme fejlmeddelelse under installation, og kan ikke finde/åbne FF 3.6.

Forinden havde jeg ikke afinstalleret, siden jeg havde indtryk af at den ikke var blevet installeret første gang, men jeg prøvede så med kommandoen "sudo apt-get remove firefox-3.6", og fik svaret "Pakken firefox-3.6 er ikke installeret, så den afinstalleres ikke", hvilket svarede til min forestilling om, at den ikke var installeret.

Det korte af det lange: Det ser ud som om der er et problem med at installere xulrunner-1.9.2 på mit system, hvorfor jeg heller ikke kan få firefox 3.6?

Undskyld hvis jeg har spildt jeres tid :?

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster