Kommerciel Ubuntu service

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Kommerciel Ubuntu service

Indlægaf Pihl » 19. sep 2009, 12:14

Hejsa

Dette indlæg er både en information og en reklame – så er i advaret. :)

Men sagen er den, at jeg netop har etableret en virksomhed, som yder professionel Ubuntu-support til virksomheder, institutioner og organisationer. Og som også leverer virksomhedstilrettede kurser, der både vil indeholde almindelig indføring i Ubuntu, men som også vil kunne bruges af IT-medarbejdere i virksomheder i forbindelse med et skifte af IT-infrastrukturen fra Windows til Ubuntu.

Virksomheden hedder O-Biz, og endnu er hjemmesiden ikke helt klar.

Jeg går på fuld tid med O-Biz 1. oktober, hvor hjemmesiden også lanceres på www.o-biz.dk. Ubuntu er ikke det eneste, som vi kommer til at lave, men i denne sammenhæng det vigtigste. ;)

O-Biz's primære formål at gå efter Ubuntu i den kommercielle sfære, hvor et Ubuntu community bestående af frivillige desværre ikke kan nå. Det vil sige virksomheder og organisationer, som har behov for et kontraktligt samarbejde.

Men i Open Source verdenen, og i Ubuntu verdenen i særdeleshed, er communityet stadigvæk et vigtig element, og det er derfor mit mål, O-biz's mål, at være en vigtig bidragsyder til et levende community.

Derfor opfordres alle medarbejdere til at deltage i communityet, og det har indtil videre allerede givet sig udslag i en virksomhedsblog, hvor vi vil dele ud af vores viden, erfaringer og subjektive meninger om tingene: www.o-blog.dk. Der vil komme meget mere fra os på dette. ;-)

Jeg er her i starten meget afhængig af forskellige konsulent- og freelancehjælp, og har foreløbigt en lille håndfuld tilknyttet.

O-Biz bliver ikke rent Århus-baseret, selvom det er her udgangspunktet er, og derfor har jeg også behov for personer andre steder i landet, som kan og vil være Ubuntu-freelancer for O-Biz.

Kommer der rigtigt gang i biksen, kan der selvfølgelig ligge nogle mere faste stillinger i det, men i første omgang er der kun behov for Ubuntu-eksperter, som kan freelance. Det drejer sig både om almindelig desktop-support (kontor-brug), serveropsætning og -vedligeholdelse og kursusundervisning.

Hvis man er interesseret i at freelance for O-Biz, så send mig gerne lige en mail på job@o-biz.dk med et lille resumé af dine ubuntu-erfaringer og -evner, hvor i landet du er placeret, og hvor meget du kan/vil freelance. :)

PS. Jeg åbner op for det nye site på www.o-biz.dk den 1. oktober, men åbner for et preview lidt tidligere, hvor interesserede får lejlighed til at give feedback på sitet inden lanceringen. Hvis man er interesseret i at deltage i dette preview før lanceringen, så smid lige en mail til mig privat med din emailadresse, så jeg kan smide dig i mit nyhedsbrev, eller join Facebook-gruppen her: http://surl.dk/6cd/

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster