linux er nemmere at lære for begyndere

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

linux er nemmere at lære for begyndere

Indlægaf cmay » 31. maj 2009, 16:42

http://news.idg.no/cw/art.cfm?id=788921 ... F55A45B763
jeg fandt en lidt spændene article.
en ting som jeg fundere lidt over er at man har fundet ud af udfra den undersøgelse der omtales i artiklen at dem som havde nemmest ved at lære linux var dem som var ikke teknisk anlagte brugere.
The survey counted the views of 1,275 IT professionals from a spread of countries, 90 percent of the respondents had direct experience with desktop Linux deployment in their business.

Interestingly, despite Linux's reputation as a techies' tool, the survey respondents found that Linux migration was best achieved when it was aimed at non-technical users. "Some users care a great deal about their desktop computing environment and may be emotionally or practically wedded to Windows," said Dale Vile, research director, Freeform Dynamics. "The trick is to avoid getting distracted by these, and focus on the users for whom the PC on their desk is simply a tool to get their job done."Sutor endorsed this point of view. "I see Linux deployment being aimed at particular types of users - call centre workers for example."
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: linux er nemmere at lære for begyndere

Indlægaf Warhawk » 1. jun 2009, 01:22

Jeg synes at det er noget ævl. Om man er total nybegynder eller hardcore nørd, så er mulighederne stort set de samme. Man skal bare være åben over for at ville lære at bruge Linux - og ikke mindst acceptere at alt ikke skal gøres "The Micro$oft way".

Da jeg skiftede fra Windows til Linux havde jeg egentlig ikke de store problemer, og jeg følte mig hurtigt hjemme, så det viser da at selvom men har kørt Windows siden første udgave, så kan det sagtens lade sig gøre at skifte system.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: linux er nemmere at lære for begyndere

Indlægaf thj01 » 2. jun 2009, 09:30

Og er egentlig heller ikke en nyhed. Det har været sagt i mange år (siden 2003)

http://www.relevantive.de/Linux-Usabilitystudy_e.html

Dette studie viste at der faktisk var en lettere indlæring ved KDE end ved XP (fra WIN98) ikke stor, men den var der
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster