ny linux kommando i mint

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

ny linux kommando i mint

Indlægaf cmay » 30. maj 2009, 18:01

Command line goodies - apt version, rtfm

You can quickly get the version of an installed package by typing "apt version" followed by the package name. For instance, "apt version firefox" gives you the version number of the firefox package.

RTFM is not an insult anymore, it's now a command. It's a simple link to the "man" command of course and it's nothing special, but if someone ever RTFMs you after you've asked questions on the IRC, don't feel bad about it, just say thank you. This is our way to make fun of the unfortunately well-established RTFM syndrom and we hope, if anything, you find it amusing.


http://www.linuxmint.com/rel_gloria_whatsnew.php

der er sket meget i køvandet på ubuntu.
personligt har jeg prøvet flere af de derivatves som stammer fra ubuntu og bruger sev ofte crunch bang linux på min bærbare simplethen fordi der er god på notebooks.

jeg synes det her er lidt sjovt og for så vidt så er det meget rart at se nybegyndervenlige distributioner også.

egentligt en skam at ubuntu ikke kan indeholde disse restrictive codecs fra start af men jeg fortrækker at ubuntu kan lovligt downloadeds af alle og så må man jo selv ligew hente de her coecs. men der er også en fordel mere i og med at hvis man ikke havde lige den mangel så var der heller ikke opstået andre distributioner som mint der gør op med denne.

jeg er ved at downloade så jeg kan afprøve den(og den nye kommando som ser meget spændende ud :))
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster