Introducerer Sydjyllands Linux User Group

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
MenZa
Indlæg: 39
Tilmeldt: 14. nov 2006, 19:44
IRC nickname: MenZa
Geografisk sted: Kolding

Introducerer Sydjyllands Linux User Group

Indlægaf MenZa » 24. maj 2009, 18:11

Hej alle

Jeg har på det seneste arbejdet meget på at opstarte Sydjyllands Linux User Group (SJLUG), og har da også taget de indledende skridt (http://sjlug.dk), dvs. oprettet en hjemmeside, udfærdiget nogle vedtægtsforslag, oprettet en mailingliste, mm. - nu mangler jeg bare nogle interesserede, som kunne tænke sig at sparke gang i foreningen.

Derfor vil jeg gerne høre, om der kunne være nogle folk i blandt jer herinde, som ville være villige til dette. Smid mig endelig en mail på lasse@havelund.org, hvis det kunne interessere jer at skabe en sydjysk LUG.

På forhånd tak
Lasse Havelund
Lasse Havelund :: Launchpad :: Wiki
Registreret Linux-bruger nr. #404444 :: Registreret Ubuntu-bruger nr. #330

cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: Introducerer Sydjyllands Linux User Group

Indlægaf cmay » 25. maj 2009, 00:54

det var en god ide. og en flot side.

jeg vil egentligt godt spørge om du kender til om der ikke er en linux usergroup her i vejle omegn.
jeg har søgt på nettet og jeg ved der har været en men jeg kan ikke finde den nogen steder. som et forslag til din side så kunne der være links til alle de ande linux usergroups med kontakt information. (jeg kunne umiddelbart ikke se noget men hvis der er så er det helt perfekt)

jeg har øvrigt bogmærket din hjemmeside i tilfælde af jeg møder nogen som vil være interesseret.
tak for det gode initiativ.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}

MenZa
Indlæg: 39
Tilmeldt: 14. nov 2006, 19:44
IRC nickname: MenZa
Geografisk sted: Kolding

Re: Introducerer Sydjyllands Linux User Group

Indlægaf MenZa » 25. maj 2009, 17:44

cmay skrev:det var en god ide. og en flot side.

jeg vil egentligt godt spørge om du kender til om der ikke er en linux usergroup her i vejle omegn.
jeg har søgt på nettet og jeg ved der har været en men jeg kan ikke finde den nogen steder. som et forslag til din side så kunne der være links til alle de ande linux usergroups med kontakt information. (jeg kunne umiddelbart ikke se noget men hvis der er så er det helt perfekt)

jeg har øvrigt bogmærket din hjemmeside i tilfælde af jeg møder nogen som vil være interesseret.
tak for det gode initiativ.


Jeg har ikke umiddelbart kunne finde noget selv - derfor SJLUG. Jeg ved, at ALSLUG (Alssund GNU/Linux User Group) holder til i Sønderborg/Aabenraa, men jeg synes det er lidt langt at køre for mig. Jeg har også overvejet, om man blot skulle opstarte en LUG til trekantsområdet, men nu tænker jeg stort, og håber på at det kan blive til noget. Tak for de fine ord! :)
Lasse Havelund :: Launchpad :: Wiki

Registreret Linux-bruger nr. #404444 :: Registreret Ubuntu-bruger nr. #330

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Introducerer Sydjyllands Linux User Group

Indlægaf Pihl » 25. maj 2009, 20:57

Held og lykke med initiativet, Lasse. Håber der kommer mange medlemmer ;)

Måske SJLUG og ØJLUG skulle lave noget sammen engang sådan for at sparke begge foreninger op i omdrejninger :)

cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: Introducerer Sydjyllands Linux User Group

Indlægaf cmay » 25. maj 2009, 21:46

MenZa skrev:
cmay skrev:det var en god ide. og en flot side.

jeg vil egentligt godt spørge om du kender til om der ikke er en linux usergroup her i vejle omegn.
jeg har søgt på nettet og jeg ved der har været en men jeg kan ikke finde den nogen steder. som et forslag til din side så kunne der være links til alle de ande linux usergroups med kontakt information. (jeg kunne umiddelbart ikke se noget men hvis der er så er det helt perfekt)

jeg har øvrigt bogmærket din hjemmeside i tilfælde af jeg møder nogen som vil være interesseret.
tak for det gode initiativ.


Jeg har ikke umiddelbart kunne finde noget selv - derfor SJLUG. Jeg ved, at ALSLUG (Alssund GNU/Linux User Group) holder til i Sønderborg/Aabenraa, men jeg synes det er lidt langt at køre for mig. Jeg har også overvejet, om man blot skulle opstarte en LUG til trekantsområdet, men nu tænker jeg stort, og håber på at det kan blive til noget. Tak for de fine ord! :)


grunden til at jeg spurgte er at jeg ved der har været en linux user group i vejle og jeg har nemlig ikke bil og kan ikke så godt holde til at rejse i bus mere men jeg bor i vejle omegn og har nemt ved at komme til vejle i forhold til andre steder.

men jeg vil ihvertfald gerne være med i en linux user group under alle omstændigheder men det har bare været kringlet at opspore en der lå tæt nok på.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Introducerer Sydjyllands Linux User Group

Indlægaf thj01 » 26. maj 2009, 11:18

synes det vil være en god ide med en gruppe i trekantsområdet - !

thumbs up!
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Introducerer Sydjyllands Linux User Group

Indlægaf Jarlen » 27. maj 2009, 23:51

Hvis du vil møde Alslug og komme i kontakt med andre sønderjyder er Alslug medarrangører af Cross Border Linux Open source (CBLOSS) i Flensborg. Det kunne man jo kigge lidt på :-)
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Introducerer Sydjyllands Linux User Group

Indlægaf soundpartner » 28. maj 2009, 08:42

jeg har tænkt det før, og nu kommer den op igen...
der er en masse lugs og hvis du er heldig så kan du finde et i dit lokalområde.
hvorfor er der ikke nogen der sætter sig ned og strukturere det her. laver et dk-lug med en hjemmeside med et stort danmarkskort med alle de små lokale lugs indtegnet
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Introducerer Sydjyllands Linux User Group

Indlægaf Pihl » 29. maj 2009, 23:00

http://lug.dk

En gammel side som trænger til nogen opdaterer den. :-P

Hvis nogen kontakter SSLUG omkring den, er jeg næsten sikker på, at man kan få lov til at gå i gang med at opdatere den indholdsmæssigt som grafisk ;)

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster