LXDE OPENBOX OFFICIAL UBUNUTU

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

LXDE OPENBOX OFFICIAL UBUNUTU

Indlægaf cmay » 18. maj 2009, 21:22

jeg ville gerne lige høre om nogen ved det bliver til noget med en official lxde open box version af ubuntu . jeg ved mark shuttleworth har haft kontakt til lxde folket og jeg håber meget på at det bliver til en official ubuntu release med lxde/openbox. min interesse er jo mest fordi jeg jo bruger lxde og openbox istedet for gnome på næsten alle mine installationer

jeg har prøvet den her som jeg fandt igennem et andet forums hvor ham der har lavet den spurgte efter tester og den er skam egentligt meget fin. men ikke official. http://linuxtracker.org/index.php?page= ... 40c24cc6f3

som sidegevinst ved en sådan release kan jeg lige nævne at lxde samt openbox er meget anvendelig på de her små notebooks og asus eeepc da openbox er nemmer at få til at fungere på små skærme end gnome er efter min mening. der er nok også derfor at crunch bang linux er så popular på bærbare som det.

man kan også lige som jeg gørofte bruge terminalen meget så man slipper for at muse rundt for meget mens at openbox som er en tilling widowsmanager reagere på hver klik på den her touch plade fidus på den bærbare og kvittere med en menu som er nem selv at konfigurere og dermed er den mere nem at bruge end gnome på de her små skærm størrelse.

jeg har haft en asus eeepc i et par månder inden jeg solgte den igen da den var for luille til mit dårlige sysn men jeg brugte ikke andet end crunch bang på den og har nu vænnet mig til at burge lxde og open box fordi at det er for mig nemmer at bruge med mit ringe syn.

det ville betyde rigtigt megert for mig at der var en official release med dette skrivenbords valg som default da jeg altid selv swkal sætte det op som jeg gerne vil have det ellers- hvilket betyder at jeg på nogen af mine gamle slet ikke kan installere ubuntu fordi at den kræver for meget ram til at køre live installer og jeg har ikke kunnet finde en god iso af den minimale installer cd som jeg ellers ville for trækker at bruge.
dette ville løse mit personlige problem men jeg tror også at mange ville fortrække den version af ubunut på gammel hardware ller notebooks og asus eeepc.

edit:
indsat et screenie af min seneste lxde openbox som jeg ville lige vedhæfte til dem som ikke kender lxde eller openbox
Billede
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: LXDE OPENBOX OFFICIAL UBUNUTU

Indlægaf Pihl » 21. maj 2009, 14:23

Jeg tror ikke du skal regne med en officiel OpenBox Ubuntu version. Jeg har i hvert fald ikke hørt det mindste om noget lignende, og OpenBox er heller ikke ret udbredt.

Jeg tror Canonical har nok i Kubuntu og Ubuntu, Gnome og KDE, og selv Xubuntu (Xfce) er ikke en officiel distro, selvom den dog er anerkendt af Canonical, selvom Xfce har langt flere brugere en OpenBox.

Dertil kommer, at der i forvejen findes en særlig distro til de små Netbooks: Ubuntu Netbook Remix.

Så nej, jeg tror ikke der kommer en officiel OpenBox version af Ubuntu anytime soon :)

cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: LXDE OPENBOX OFFICIAL UBUNUTU

Indlægaf cmay » 21. maj 2009, 21:17

http://ubuntuforums.org/showthread.php? ... ht=lubuntu

det er ellers et emne som bliver diskuteret både på det nye OS talk forum og på ubuntu .org.

jeg mener det skulle være helt officelt erklæret nu at der kommer en lubunttu (lxde + ubuntu ) og om hvorvidt openbox er med lige som crunch bang som er enormt popular ved jeg så ikke.

open box er meget populær blandt debian brugere hvor fluxbox og black box ikke længer er så populære.

lxde er nok ikke så kendt som jmw ,icewm ,fwm ,evilwm osv osv har jeg på fornemmelsen men det er ihvertfald det DE som jeg har prøvet der er hurtigts og nemmest at tilpasse. mere simple end gnome og kræver meget lidt ressurcer

note : jeg har ikke grundet en konstant servertimeout kunnet selv kigge den launchpad projects side.det kunne være alt det jeg ville vide stod deri men jeg kan ikke få hul igennem.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}

cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: LXDE OPENBOX OFFICIAL UBUNUTU

Indlægaf cmay » 21. maj 2009, 21:37

https://wiki.ubuntu.com/Lubuntu
fandt jeg andet steds-.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}

cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: LXDE OPENBOX OFFICIAL UBUNUTU

Indlægaf cmay » 23. maj 2009, 17:20

http://blog.lxde.org/?p=208

det ser nu ud til at der kommer en en officiel derivative af ubuntu .

jeg kan så ikke se hvornår den kommer men glæder mig meget til at få en lubuntu og havde egentligt håbe med indlægget at der var nogen som vidste noget om det her som kunne svare lidt nærmer .
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}

cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: LXDE OPENBOX OFFICIAL UBUNUTU

Indlægaf cmay » 8. sep 2009, 17:16

UPDATE:
det første test iso image er released. jeg har hørt fra en på det officielle ubuntu forums at det er meget godt selv om der er et par få bugs. link her: http://blog.lxde.org/?p=514
jeg glæder mig til en stabel udgivelse. :)
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster