Ubuntu 8.10 vs Kubuntu 8.10

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
Michael
Indlæg: 59
Tilmeldt: 31. okt 2008, 12:33
Geografisk sted: Tørring

Ubuntu 8.10 vs Kubuntu 8.10

Indlægaf Michael » 15. dec 2008, 10:13

Skal til at installere én af ovenstående på datterens PC.

Men er noget i tvivl, om der er forskel som sådan på disse to.
Eller om det bare er forskellige udseende?

Og vil Jeg kunne få lige så god support her på Kubuntu, som Ubuntu?

Michael :D

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Ubuntu 8.10 vs Kubuntu 8.10

Indlægaf soundpartner » 15. dec 2008, 10:31

Michael skrev:Skal til at installere én af ovenstående på datterens PC.

Men er noget i tvivl, om der er forskel som sådan på disse to.
Eller om det bare er forskellige udseende?

Og vil Jeg kunne få lige så god support her på Kubuntu, som Ubuntu?

Michael :D

følgende er bare min mening:

som udgangspunkt er ubuntu og kubuntu det samme system men med forskelligt udseende.
der er dog et par ing man skal have med. selvom selve kærnen er den samme så er der en del ting der er styret af selve det grafiske brugerflade.
personligt så er jeg ikke super glad for kubuntu men jeg må da sige at kubuntu er super flot og fancy grafisk (faktisk federe end windows vista i mine øjne)
hvad angår support så er det meste af supporten den samme, men nogle programmer hedder bare noget andet. personligt så er jeg ikke selv rutineret nok til bare lige at yde support til kubuntubrugere. det kan godt være jeg giver det et skud til at starte med, men så snart jeg møder noget uventet melder jeg hellere pas hvor jeg på ubuntu kan en del mere, og ved hvor jeg selv kan søge hjælp hvis det er.
nåå ja og sidst men ikke mindst syntes jeg at man absolut også kan lave ubuntu super fedt rent grafisk
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Ubuntu 8.10 vs Kubuntu 8.10

Indlægaf Casper Hansen » 15. dec 2008, 10:54

viewtopic.php?f=4&t=4762&hilit=kubuntu+ubuntu

GNOME all the way :wink:

- Du kan også installere enten Ubuntu/Kubuntu og derefter installere det andet miljø.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

Troels
Indlæg: 196
Tilmeldt: 6. maj 2008, 21:00

Re: Ubuntu 8.10 vs Kubuntu 8.10

Indlægaf Troels » 16. dec 2008, 16:55

Ubuntu er nemmere til nye brugere fordi der ikke er helt så mange indstillinger, da ubuntu bruger gnome desktoppen. Og hvis det er til din datter vil jeg helt klart anbefale Ubuntu.

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Ubuntu 8.10 vs Kubuntu 8.10

Indlægaf Casper Hansen » 16. dec 2008, 16:57

Troels skrev:Ubuntu er nemmere til nye brugere fordi der ikke er helt så mange indstillinger, da ubuntu bruger gnome desktoppen. Og hvis det er til din datter vil jeg helt klart anbefale Ubuntu.


Jeg vil ikke mene at GNOME er nemmere end KDE. Hvis man startede GNU/Linux første gang med et KDE miljø vil man jo synes det er nemmest.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

wolf
Indlæg: 110
Tilmeldt: 29. jan 2008, 08:58
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Ubuntu 8.10 vs Kubuntu 8.10

Indlægaf wolf » 16. dec 2008, 20:10

Casper Hansen skrev:Hvis man startede GNU/Linux første gang med et KDE miljø vil man jo synes det er nemmest.

Ikke nødvendigvis. Jeg er selv startet med Gnome, men har skiftet til KDE. Jeg mener stadig, at Gnome er nemmere at bruge end KDE. Jeg er kun skiftet til KDE, fordi jeg bruger min computer på en måde, hvor jeg føler, at jeg har mest udbytte af KDE.

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Ubuntu 8.10 vs Kubuntu 8.10

Indlægaf Casper Hansen » 16. dec 2008, 22:03

wolf skrev:
Casper Hansen skrev:Hvis man startede GNU/Linux første gang med et KDE miljø vil man jo synes det er nemmest.

Ikke nødvendigvis. Jeg er selv startet med Gnome, men har skiftet til KDE. Jeg mener stadig, at Gnome er nemmere at bruge end KDE. Jeg er kun skiftet til KDE, fordi jeg bruger min computer på en måde, hvor jeg føler, at jeg har mest udbytte af KDE.


Min ven, som bruger Kubuntu, kan så ikke finde ud af GNOME, sååå det må vel være subjektivt og afhænghigt af, hvad man er startet med :)
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

wolf
Indlæg: 110
Tilmeldt: 29. jan 2008, 08:58
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Ubuntu 8.10 vs Kubuntu 8.10

Indlægaf wolf » 16. dec 2008, 22:48

Casper Hansen skrev:Min ven, som bruger Kubuntu, kan så ikke finde ud af GNOME, sååå det må vel være subjektivt og afhænghigt af, hvad man er startet med :)

Ikke nødvendigvis. Det er vist sådan, at KDE giver flere muligheder for customizations end Gnome, så hvis han ikke lige kan hitte ud af, hvordan man laver obskurt fedteri med opsætningen af Gnome, kunne det jo bare være fordi det ikke kan lade sig gøre.

Jeg ville til enhver tid anbefale Gnome til nybegyndere. Hvis man har behov for hjælp, er det også altid Ubuntu, der er hjælp til, ikke Kubuntu. (Altså hvis man benytter sig af ubuntuforums.org.)

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Ubuntu 8.10 vs Kubuntu 8.10

Indlægaf Casper Hansen » 16. dec 2008, 23:10

wolf skrev:
Jeg ville til enhver tid anbefale Gnome til nybegyndere. Hvis man har behov for hjælp, er det også altid Ubuntu, der er hjælp til, ikke Kubuntu. (Altså hvis man benytter sig af ubuntuforums.org.)


Nu ved jeg ikke, hvor meget du benytter det forum, men der er support til alle versioner af Ubuntu.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

wolf
Indlæg: 110
Tilmeldt: 29. jan 2008, 08:58
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Ubuntu 8.10 vs Kubuntu 8.10

Indlægaf wolf » 16. dec 2008, 23:40

Casper Hansen skrev:Nu ved jeg ikke, hvor meget du benytter det forum, men der er support til alle versioner af Ubuntu.

Selvfølgelig er der det, men der er flest, der bruger Ubuntu, og det er også denne version, der er den "rigtige" (fra Canonical), så alt andet lige får man mere support dér. Hvis man bruger Kubuntu, skal man selv bruge kræfter på at "oversætte".

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Ubuntu 8.10 vs Kubuntu 8.10

Indlægaf Casper Hansen » 17. dec 2008, 11:58

wolf skrev:
Casper Hansen skrev:Nu ved jeg ikke, hvor meget du benytter det forum, men der er support til alle versioner af Ubuntu.

Selvfølgelig er der det, men der er flest, der bruger Ubuntu, og det er også denne version, der er den "rigtige" (fra Canonical), så alt andet lige får man mere support dér. Hvis man bruger Kubuntu, skal man selv bruge kræfter på at "oversætte".


Ja GNOME er standard Ubuntu, men det ændrer ikke på, at du også kan få god support til alle de andre skrivemiljøer!

http://ubuntuforums.org/forumdisplay.php?f=329
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Ubuntu 8.10 vs Kubuntu 8.10

Indlægaf Artificial Intelligence » 17. dec 2008, 17:23

Jeg er skiftet til KDE og vil prøve at give support omkring det her på forummet. Men jeg er stadigvæk ny når det kommer til KDE, har været Gnome bruger i årvis.

Troels
Indlæg: 196
Tilmeldt: 6. maj 2008, 21:00

Re: Ubuntu 8.10 vs Kubuntu 8.10

Indlægaf Troels » 17. dec 2008, 18:18

Jeg vil også mene, at der eer kælet mere for Gnome desktoppen på Ubuntu end for KDE. Men jeg har skam intet imod KDE, jeg regner faktisk med at skifte når Lenny bliver stable :) .

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Ubuntu 8.10 vs Kubuntu 8.10

Indlægaf Jarlen » 17. dec 2008, 20:50

Jeg vil mene at du skal gå på flickr/youtube og finde eksempler på begge dele, og vælge den der tiltaler dig :-)
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster