Tvunget på Ubuntu? Ubuntu på netcaféer i Nairobi

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Tvunget på Ubuntu? Ubuntu på netcaféer i Nairobi

Indlægaf eitreach » 25. jul 2008, 10:28

thj01 skrev:
Jeg kunne overbevise i hvert fald 75% flere mennesker om at skifte til Linux, hvis de kunne bruge Adobes videosoftware, eller andet gøgl.


Er det dem der også husker at betale for det???

Jeg er enig i at det er et "problem", men det er ikke ubuntu's problem, men firmaerne der sidder det overhørigt. Den dag de bliver overfaldet af mails fra vrede brugere der ikke kan bruge deres software pga styresystem, så begynder de også at "vende sig"

for 2 år siden var det store krisepunkt at man ikke havde et ordentligt office system - det er "fixet, men nu føre man bare krigen over på et andet område.

Det er et valg om man ønsker frihed eller ej


Jeg har aldrig sagt at det er Ubuntu's problem, blot at det er et problem - og jow, faktisk. Dem jeg omgiver mig med netmæssigt er hovedsageligt ærlige forbrugere, som gerne betaler for deres produkter.

Jeg savner stadig Neverwinter Nights 2 og Fate, som jeg brugte sindssygt mange timer på i Windows. Ingen af delene kørte, sidste gang jeg prøvede dem af med Wine. Det er et reelt tab for mig som person, ikke at kunne bruge tid på de to ting, og jeg kan sagtens forstå at det holder nogle mennesker tilbage. Medmindre Linux skal forblive et niche-system, så skal der altså gøres noget ved de store spillere. Det er ikke Ubuntu's problem per se - men jeg synes alligevel Shuttleworth har et ansvar - hvilket jeg også tror han selv føler, for udbredelsen. Nu har vi efterhånden fået slået fast at Linux er klar til desktoppen - nu skal de andre bare med.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Tvunget på Ubuntu? Ubuntu på netcaféer i Nairobi

Indlægaf Jimmyfj » 26. jul 2008, 01:38

Tillad mig at smide en "gammel nyhed" efter jer godtfok:

http://weblog.infoworld.com/enterprisedesktop/archives/2008/06/windows_7_rip.html

Når man nærlæser artiklen,synes jeg, at det fremgår temmelig tydeligt, at MS ikke, på nogen måde har tænkt sig at slippe deres "herredømme". At Vista er universets absolut største flop kan der ikke herske tvivl om. Når man så får præsenteret whitepapers omkring Windows7, og ser i hvor høj grad den ligner Vista, så er det måske med Win7 skiftet kommer for de store spil-producenter. Det er da yderst glædeligt at MS vedbliver med at floppe på OS siden. For med både DRM og Thrusted Computing indlagt i Windows 7, som i Vista, må man forvente et lige så udtalt dårligt salg af Win7 som Vista opnåede.

Fortsætter MS af det "spor" de er slået ind på med Vista må det i høj grad siges at være coorporate suicide. Men hvém ville egentligt fælde en tåre over det?
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Tvunget på Ubuntu? Ubuntu på netcaféer i Nairobi

Indlægaf eitreach » 26. jul 2008, 01:52

Jeg er helt og aldeles enig mht. Windows 7. Det hele ligner mere og mere bare en enorm dyr Vista service pack - og lad os da for OSS skyld håbe at det forbliver sådan. :)
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster