Hvorfor Ubuntu ikke er en konkurrencedygtig desktop

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Hvorfor Ubuntu ikke er en konkurrencedygtig desktop

Indlægaf buddig » 28. jun 2012, 21:31

eyvind skrev:Jeg skriver netop halvautomatisk, fordi man selvfølgelig skal give accept. (rigtig god ting i ubuntu/linux)
Men ikke alle kigger eller gennemskuer hvad der er opdatering, og hvad der er opgradering evt. med ny kerne.
Jeg taler om de brugere som gerne "bare" skulle bruge styresystemet.
Bare bruge systemet, kan ikke lade sig gøre med Windows.
Windows brugere har enten forstand på computer lige som os her, eller har de nogen til at hjælpe sig.
Private brugere uden særlig PC kendskab får hjælp af venner eller familie, og i firmaet kommer hjælpen
fra kolleger evt. fra IT afdelingen.
Uden speciel computer interesse eller med hjælp fra andre, så komme Windows brugere heller ikke langt. :o
// Henning

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Hvorfor Ubuntu ikke er en konkurrencedygtig desktop

Indlægaf Kurt Christensen » 28. jun 2012, 21:34

buddig skrev:
eyvind skrev:Jeg skriver netop halvautomatisk, fordi man selvfølgelig skal give accept. (rigtig god ting i ubuntu/linux)
Men ikke alle kigger eller gennemskuer hvad der er opdatering, og hvad der er opgradering evt. med ny kerne.
Jeg taler om de brugere som gerne "bare" skulle bruge styresystemet.
Bare bruge systemet, kan ikke lade sig gøre med Windows.
Windows brugere har enten forstand på computer lige som os her, eller har de nogen til at hjælpe sig.
Private brugere uden særlig PC kendskab får hjælp af venner eller familie, og i firmaet kommer hjælpen
fra kolleger evt. fra IT afdelingen.
Uden speciel computer interesse eller med hjælp fra andre, så komme Windows brugere heller ikke langt. :o
// Henning


og se lige udtrykket af panik når man foreslår at montere et ukendt styresystem på deres maskine :twisted:
Når lejligheden byder sig.

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Hvorfor Ubuntu ikke er en konkurrencedygtig desktop

Indlægaf Kurt Christensen » 28. jun 2012, 21:55

kunne man bare opfinde noget til Ubuntu som alle bare ville prøve?
Når lejligheden byder sig.

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Hvorfor Ubuntu ikke er en konkurrencedygtig desktop

Indlægaf Finn Bjerke » 28. jun 2012, 23:45

Engang spurgte jeg en kvinde fra det konservative folkeparti om hvorfor hun var blevet konservativ

svar: " Det har jeg altid været..... "
Kardemommeloven er en god ting.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvorfor Ubuntu ikke er en konkurrencedygtig desktop

Indlægaf lath » 28. jun 2012, 23:49

buddig skrev:På IT området har vanetænkningen virkelig bidt sig fast, og innovationen er totalt væk på leder niveau.

Private virksomheder, måske, men ikke i det offentlige.

Eksempel: Region Sydjylland.
Hvilket operetivsystem tror står for akutmodtagelsen (der hvis man kommer ind hvis man akut har brug en behandling?
Nej det er ikke Windows.

Det er en Ubuntu LTS - desktop udgave, som kører et program i full screen udagve.
- og der er mere:

Da jeg forlod Ingeniørhøjskolen var der et projekt til Telemedicin i hjemmet der hed OpenCare - det er udviklet af Ingeniørhøjskolen, støttet af Højteknologifonden, og softwaren er Open Source, GPL er det vist.
Prøv at studere søgeresultatet fra Google: https://www.google.com/search?q=Opencare+project
- mest interessant er nok: http://opencareproject.wikispaces.com/

Senest har vi TeleSkejby fra Region MidtJylland, som jeg ikke ved om rent faktisk lavet med baggrund i OpenCare - jeg har bedt om at få kildekode (og tilhørende dokumentation), udleveret da de har erklæret at softwaren er Open Source "hvor man skal bidrage med de ændringer man selv laver" tilbage til projektet, hvilket unægtelig lyder som GPL.:

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster