Bruger du Kubuntu? (afstemning)

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.

Bruger du selv Kubuntu ?

Ja
3
14%
Nej
19
86%
 
Afgivne stemmer: 22

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Bruger du Kubuntu? (afstemning)

Indlægaf AJenbo » 10. maj 2012, 17:14

Bifrost skrev:Jeg tror heller ikke længere, at den tro, at Mark Shuttle Woth`s støtte til Ubuntuprojektet er ren godgørenhed - filantropi, at den tro hvis man har haft en sådan, kan man godt glemme, nej nu skal der tjenes penge på Unity, og det vil ske, det er jeg ikke et sekund i tvivl om.

Kubuntu har da allerede fået en ny sponsor:
http://www.webupd8.org/2012/04/kubuntu-finds-new-sponsor.html

Mht filantropi og at tjene penge så har der aldrig været lagt skjul på at Canonical ønsker at skabe et marked omkring Ubuntu som de kan tjene penge på så det skulle helt ikke være en overraskelse for nogen. Men Ubuntu er og bliver et åbent of frit system der er gratis at anvende.

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Bruger du Kubuntu? (afstemning)

Indlægaf Artificial Intelligence » 10. maj 2012, 17:30

Der er ikke noget galt i at tjene penge på Unity/Ubuntu. Det er nu sådan verden hænger sammen (hvis man vil nå langt).

Bifrost
Indlæg: 24
Tilmeldt: 27. apr 2012, 06:56

Re: Bruger du Kubuntu? (afstemning)

Indlægaf Bifrost » 10. maj 2012, 19:21

Nej, jeg synes heller ikke der er noget odiøst i, at tjene penge på sådanne ting, og jeg synes også, at det primære er, at det er et frit system og fællesskabet, og det var nok min egen hidtige opfattelse af Mark Shuttleworth, hvor jeg har set ham godgørende, naivt men det var altså min fejlagtige opfattelse, det med ny sponsor vidste jeg så ikke, og jeg vil da håbe, at det kan få Ubuntu til fortsat. at anvende KDE.

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Bruger du Kubuntu? (afstemning)

Indlægaf Kurt Christensen » 10. maj 2012, 19:33

@bifrost
bruger du ikke selv kubuntu eller har du ikke stemt?
Når lejligheden byder sig.

Bifrost
Indlæg: 24
Tilmeldt: 27. apr 2012, 06:56

Re: Bruger du Kubuntu? (afstemning)

Indlægaf Bifrost » 10. maj 2012, 19:41

Nu har jeg stemt, jeg havde ikke set, at muligheden for det var kommet på, tak skal du have.

poulb
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12. jun 2010, 01:26

Re: Bruger du Kubuntu? (afstemning)

Indlægaf poulb » 10. maj 2012, 20:45

Bifrost skrev:Jeg tror heller ikke længere, at den tro, at Mark Shuttle Woth`s støtte...
--- klip ---
... nej nu skal der tjenes penge på Unity, og det vil ske, det er jeg ikke et sekund i tvivl om.

Make money on Unity = it can only be a dum or a sad joke!
vh
Poul
Ubuntu Mate patron. Be a full Ubuntu MATE community member by helping to grow and sustain it.
Check... http://ubuntu-mate.org/blog/
and - please - note, that Ubuntu MATE 17.04 (in Beta). It is by now running both 32 and 64 bit arkitecture and on the Raspberry Pi 2 (ARMv7 proc.)
Check... https://ubuntu-mate.community/latest

Bifrost
Indlæg: 24
Tilmeldt: 27. apr 2012, 06:56

Re: Bruger du Kubuntu? (afstemning)

Indlægaf Bifrost » 11. maj 2012, 06:05

Ja, indtil nu er tallene i afstemningen ikke kommet som nogen overraskelse for mig, jeg havde ventet noget i den retning, men lad der nu lige gå et par dage, om tallene ændrer sig, jeg tror det ikke, KDE er ikke det store hit blandt danske brugere. Men nu har jeg så fundet Kubuntuforums.net, det ser rigtig godt ud, og så må jeg jo klare mig med det, selvom det er hyggeligere med et dansk forum, men nu er Kubuntu 12.04 altså blevet min distro, og så må jeg jo søge derhen, hvor der er andre der deler min begejstring for den, men som sagt det kan jo ændre sig endnu, og gør det ikke det, lever Ubuntu Danmark også fint videre uden min deltagelse.

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Bruger du Kubuntu? (afstemning)

Indlægaf Artificial Intelligence » 11. maj 2012, 06:17

poulb skrev:
Bifrost skrev:Jeg tror heller ikke længere, at den tro, at Mark Shuttle Woth`s støtte...
--- klip ---
... nej nu skal der tjenes penge på Unity, og det vil ske, det er jeg ikke et sekund i tvivl om.

Make money on Unity = it can only be a dum or a sad joke!
vh
Poul


*cough*troll*cough*

Bifrost
Indlæg: 24
Tilmeldt: 27. apr 2012, 06:56

Re: Bruger du Kubuntu? (afstemning)

Indlægaf Bifrost » 11. maj 2012, 07:01

poulb skrev:

Bifrost skrev:Jeg tror heller ikke længere, at den tro, at Mark Shuttle Woth`s støtte...
--- klip ---
... nej nu skal der tjenes penge på Unity, og det vil ske, det er jeg ikke et sekund i tvivl om.


Make money on Unity = it can only be a dum or a sad joke!
vh
Poul



*cough*troll*cough*


Jeg aner ikke hvad det er der kan opfattes som trolderi, og det er heller ikke noget jeg orker, at bruge ret meget af min tid på, at spekulere over.
Så min slutkommentar til dette er: Hvor er det dog en ualmindelig flabet kommentar fra en redaktør.

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Bruger du Kubuntu? (afstemning)

Indlægaf NickyThomassen » 11. maj 2012, 08:16

Bifrost skrev:
poulb skrev:

Bifrost skrev:Jeg tror heller ikke længere, at den tro, at Mark Shuttle Woth`s støtte...
--- klip ---
... nej nu skal der tjenes penge på Unity, og det vil ske, det er jeg ikke et sekund i tvivl om.


Make money on Unity = it can only be a dum or a sad joke!
vh
Poul



*cough*troll*cough*


Jeg aner ikke hvad det er der kan opfattes som trolderi, og det er heller ikke noget jeg orker, at bruge ret meget af min tid på, at spekulere over.
Så min slutkommentar til dette er: Hvor er det dog en ualmindelig flabet kommentar fra en redaktør.

Well, så vil jeg alligevel gerne blande mig. Jeg tror du misforstår hvad AI skriver her, og ikke mindst hvem han skriver det til, medmindre at du svarer på poulb's vegne.

Jeg vil gerne understrege at "Hvor er det dog en ualmindelig flabet kommentar fra en redaktør." ikke er i orden, og jeg er ligeglad med hvem der skriver hvad til hvem og hvorfor. Hvis nogen føler sig forulempet over noget som andre skriver, så skal indlægget enten anmeldes ved at trykke på udråbstegnet, eller der skal sendes en mail / PB til en eller flere af redaktørerne eller administratorene.

TitanusEramius

Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 794
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

Re: Bruger du Kubuntu? (afstemning)

Indlægaf Claus Henriksen » 11. maj 2012, 08:18

Unity er nyskabende, vanedannende og nu stabil. Nu kan jeg efterhånden godt se billedet for mig af en masse Ubuntu pc'er i Fonas udstilling.
Kubuntu har været ok men aldrig i nærheden af samme kvalitet de gange jeg har installeret. Ingen tvivl om potentialet dog. Men mon ikke det er svært at konkurrere med Suse?
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Bruger du Kubuntu? (afstemning)

Indlægaf AJenbo » 11. maj 2012, 09:17

Bifrost skrev:Ja, indtil nu er tallene i afstemningen ikke kommet som nogen overraskelse for mig, jeg havde ventet noget i den retning, men lad der nu lige gå et par dage, om tallene ændrer sig, jeg tror det ikke, KDE er ikke det store hit blandt danske brugere. Men nu har jeg så fundet Kubuntuforums.net, det ser rigtig godt ud, og så må jeg jo klare mig med det, selvom det er hyggeligere med et dansk forum, men nu er Kubuntu 12.04 altså blevet min distro, og så må jeg jo søge derhen, hvor der er andre der deler min begejstring for den, men som sagt det kan jo ændre sig endnu, og gør det ikke det, lever Ubuntu Danmark også fint videre uden min deltagelse.

Jeg har mindst 1 ven der køre det, men han kommer ikke på forummet.

Bifrost
Indlæg: 24
Tilmeldt: 27. apr 2012, 06:56

Re: Bruger du Kubuntu? (afstemning)

Indlægaf Bifrost » 11. maj 2012, 10:48

TitanusEramius skrev:
Hvor er det dog en ualmindelig flabet kommentar fra en redaktør.


At det her er forkert, vil jeg godt indrømme og beklage, det var temperamentet der løb over, men at det kun skulle være møntet på den ene af dem der bliver citeret, tror jeg ikke på, ellers var det måske fikst, at skrive det, men det der så også var i det var, at jeg lige præcis ved hvor
*cough*troll*cough*
kommer fra, og det er (mener jeg) uhyre provokerende.
Det jeg skriver der måske kan virke stødende, er at hvis der er så få Kubuntubrugere her i Danmark, (som jeg tror der er, der tager jeg måske fejl), at så har jeg ikke noget, at bruge Ubuntu Danmark til og omvendt, og jeg så refererer til en udenlandsk side, hænger jo så sammen med, at jeg har ikke det store behov for hjælp, men vil gerne hjælpe, og hvis der så ikke rigtig er nogle, er der jo ingen ide` i , at bruge tiden på Ubuntu Danmark, at læse om Unity/Gnome har man som KDEbruger ikke meget fornøjelse ud af, dertil er der for stor forskel på Unity/Gnome og KDE.
Men at jeg godt ville have en ide om hvor mange det handlede om, var at dette forum, er det mest behagelige at komme i.

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Bruger du Kubuntu? (afstemning)

Indlægaf Artificial Intelligence » 11. maj 2012, 10:57

Bifrost den er ikke møntet på din kommentar. Den er møntet på poulb der har en historie omkring anti-unity udtagelser (ikke første gange han har gjort det) uden nogen belæg = trolling

Du skal hellere være efter poulb's indlæg i den sammenhæng.
Hvis du føler dig provokeret af mit indlæg reportere det. Men finder du det ikke mere provokerende, at Paulb der smider en stinker ind i en konstruktiv debat? Eller er det okay fordi han hader Unity og ikke KDE?

Man kan sagtens elske et DE uden at hade et andet. Har aldrig forstået den logik, med at hade noget for at kunne elske noget andet.

Bifrost
Indlæg: 24
Tilmeldt: 27. apr 2012, 06:56

Re: Bruger du Kubuntu? (afstemning)

Indlægaf Bifrost » 11. maj 2012, 11:17

Ok, tak skal du have, jeg troede bare den var møntet på mig også siden jeg var med i citeringen, jeg faldt bare for KDE da jeg brugte Mint, både for looket og det, at man sætte det op, stort set som man vil, og så har jeg altså lettere ved, at "sælge" Linux til Windowsbrugere end med noget andet DE, men godt at det hang sådan sammen, i hvert fald for mit vedkommende, der er intet af det jeg skriver der er negativt ment.
Men kan du have en god week-end.

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster