Kubuntu

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
Bifrost
Indlæg: 24
Tilmeldt: 27. apr 2012, 06:56

Kubuntu

Indlægaf Bifrost » 28. apr 2012, 08:36

Hej,
Jeg har lige efter et års tid med Mint installeret Kubuntu 12.04.
Jeg vil ikke sidde og strø om mig med superlativer, men bare sige en ting:
Prøv den.

Svante

Re: Kubuntu

Indlægaf Svante » 1. maj 2012, 11:27

Bifrost skrev:Hej,
Jeg har lige efter et års tid med Mint installeret Kubuntu 12.04.
Jeg vil ikke sidde og strø om mig med superlativer, men bare sige en ting:
Prøv den.

Er der noget, du specielt vil fremhæve i forhold tidligere Kubuntu'er og andre KDE distros?
Er den f.eks. hurtigere end Ubuntu 12.04?

Bifrost
Indlæg: 24
Tilmeldt: 27. apr 2012, 06:56

Re: Kubuntu

Indlægaf Bifrost » 1. maj 2012, 12:41

Jeg har ikke prøvet Ubuntu 12.04, da jeg efterhånden er helt til KDE, så derfor har jeg heller ikke i sinde, at afprøve Ubuntu 12.04, men den er væsentligt hurtigere end Mint 12 også med KDE, men med KDE bliver der åbnet for så mange indstillingsmuligheder, så man kan sætte det hele op, som man har lyst til, altså det er selvfølgelig ikke til nybegyndere, der er lidt pilfingrede, for det kan hurtigt gå galt, og man gør mange af tingene på en anden måde, end man gør med Gnome, men jeg skrev om min begejstring, for at de der er lidt mere til et forkromet look skulle prøve den.

Svante

Re: Kubuntu

Indlægaf Svante » 1. maj 2012, 13:53

Grunden til mit spørgsmål er, at jeg installerede Ubuntu 12.04 på min netbook.
Den har en atom-processor og 1 Gb RAM. Kører nu Xubuntu 12.04, men jeg overvejer at give Kubuntu en chance igen, hvis den ikke er for tung.
Mine tidligere erfaringer er, at Kubuntu er tungere end Ubuntu. Hvis det stadig er sådan, så må Xubuntu være løsningen på sådan en maskine.

Svante

Re: Kubuntu

Indlægaf Svante » 2. maj 2012, 09:13

Installerede Kubuntu 12.04 på min netbook i går.
Mit første indtryk er positivt.
Den kører hurtigere end Ubuntu 12.04 med Unity (selv med skrivebordseffekterne slået til), og så er der mange flere tilpasningsmuligheder.
Den begyndte dog at køre langsomt, efter at jeg leget med 'aktiviteter' (de 3 farvede prikker ved siden af start). Fandt aldrig helt ud af, hvad man skal bruge det til??? Forstår heller ikke, hvad man skal bruge den 'desktop folder' på skrivebordet til, men turde ikke slette den :)
Efter jeg slog skrivebordeffekterne fra, kørte den hurtigt igen, men var lidt kedeligere at kigge på. Når jeg reinstallerer maskinen, må jeg holde fingre fra 'aktiviteter'. Den kørte fint med standard skrivebordseffekter inden jeg pillede.

Jeg er helt grøn i KDE. Er der nogen, som kan give nogle gode tips og trick eller links?

Bifrost
Indlæg: 24
Tilmeldt: 27. apr 2012, 06:56

Re: Kubuntu

Indlægaf Bifrost » 2. maj 2012, 10:57


Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster