Så er 12.04 LTS frigivet!

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Så er 12.04 LTS frigivet!

Indlægaf Artificial Intelligence » 27. apr 2012, 05:11

Tog 15 min. at hente 12.04 med torrent. 8-)

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Så er 12.04 LTS frigivet!

Indlægaf NickyThomassen » 27. apr 2012, 07:55

Både ny LTS og nyheden om Steam på samme uge. Det er næsten for meget :D

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Så er 12.04 LTS frigivet!

Indlægaf Christian.Arvai » 27. apr 2012, 12:08

AJenbo skrev:Min to 2 timer om at opgradere :-)

christian.arvai skrev:
binici skrev:Hvornår vil man kunne bruge Update Manager til at foretage opgraderingen? Jeg har forsøgt flere gange i løbet af dagen, men der sker ikke noget.

Mit Update Manager benytter den danske server.

Har du sat opdateringshåndtering>opdateringer>udgivelsesopgradering til "almindelige udgivelser" ? , så skulle den foreslå 12.04 af sig selv.

12. 04 er lts så det er ikke nødvendigt.

Det ved jeg. Men jeg har den f.eks. på "Aldrig" :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Så er 12.04 LTS frigivet!

Indlægaf Artificial Intelligence » 28. apr 2012, 17:24

Damn...I fell in love with unity.

Jeg har ikke logget ind i Gnome Shell siden jeg installeret ubuntu 12.04.

Virkelig lækkert!

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Så er 12.04 LTS frigivet!

Indlægaf Christian.Arvai » 28. apr 2012, 17:46

Jeg har så installeret "gnome-panel", hvilket jeg er meget glad for :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Så er 12.04 LTS frigivet!

Indlægaf AJenbo » 28. apr 2012, 18:17

Unity med 42px iconer :) Savner dog ctrl+alt+markør taster for at smide vinduerne ud i siderne af skræmen :(

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Så er 12.04 LTS frigivet!

Indlægaf laoshi » 28. apr 2012, 18:35

Kan godt lide at man får en oversigt over tastaturgenveje frem på skærmen ved at holde supertasten nede!
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Så er 12.04 LTS frigivet!

Indlægaf lath » 28. apr 2012, 18:55

Idag opdaterede jeg fra Xubuntu 11.10 til Xubuntu 12.04 LTS - den kommer med nogle fejlmeddelser, men den fortsatte bare, og kørte så alle postinstall sctipts igennem engang til og det virkede fint.

Da jeg havde ekstra repos blev de disabled af opgradereingsværktøjet, så der skulle lidt ekstra oprydning til:
  • Først en auto-remove

    Kode: Vælg alt

    sudo apt-get -y autoremove
  • Start Synaptic
  • Slet oneiric arkiver, opdater derefter listen af arkiver.
  • Kyl kerne version ud (purge) som foretog opdateringen i Oneiric (alle Linux 3.0.17 pakker).
  • For at være helt sikkert at den starter op næste gang (Synaptic kan godt være åben samtidigt):

    Kode: Vælg alt

    sudo update-grub
  • Nu går man ind i "Ikke installeret (forældet ...) og sletter (purge=slet fuldstændigt) alle pakker her.

Så er der ryddet op efter opdateringen og alt virker som det skal. :)
Det var en hård kamp og tog noget tid:
  • Download af opdateringer, 2253 pakker, 1192 MB: Tid. 2 timer og 11 minutter
  • Installation af pakker: 1 time og 33 minutter
  • Fjernelse af gamle pakker: 37 minutter

ca 4,5 timer ialt, incl overnævnte lille oprydning
Jeg er softwareudvikler, og udviklingssoftware med tilhørende off-line dokumentaion fylder rigtig meget - jeg har vel en 8 programmeringssprog installeret.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Smeden
Indlæg: 114
Tilmeldt: 1. nov 2008, 11:00

Re: Så er 12.04 LTS frigivet!

Indlægaf Smeden » 29. apr 2012, 11:04

Hentede igår via torrent 12.04 dvd iso på ca 45 min. Clean install af 1 stk maskine (Zepto 6324) derefter opgradering af 11.10 på 1 stk maskine (Thinkpad Edge). Tidsforbruget var overskueligt på opgraderingen, det tog ca. 1 times tid.

Førstehåndsindtrykket af 12.04 er at den er blevet "kedelig" :D ; alt virker ud af boksen og visuelle ændringer tager max 10-15 min. Så det efterlader et underligt tomrum når nu man havde regnet med at sidde og bakse med efterinstall sådan en kedelig lørdag eftermiddag.

Dog har jeg problemer på en 3. maskine (macbook air) med at få højreclick på mousepad´en til at virke så her kan jeg i det mindste få lov at svede lidt :D

Regner med at opgradere 2 stk servere i løbet af de næste 14 dage, men her regner jeg ikke med de store problemer.

Samlet set er jeg ved at vænne mig til unity, og det virker mere "færdigt" i 12.04. Selv konen og ungerne har forliget sig det nye look, så her vil ikke blive kørt med gnome shell. Det virker som der er hurtigere respons; opstart, nedluk, åbne/lukke programmer osv. Dog ikke på den gamle zepto, men det var forventet, da den jo ikke er nogen vårhare mere.

Det var mine førstehåndsindtryk, og jeg kan klart anbefale at opgradere eller installerere til nye brugere.

/smeden

danishbuddha
Indlæg: 3
Tilmeldt: 26. sep 2007, 21:46

Re: Så er 12.04 LTS frigivet!

Indlægaf danishbuddha » 29. apr 2012, 14:24

Så har jeg efterhånden fået ryddet op i min Xubuntu opgradering også, nu er det bare spørgsmålet hvor meget ekstra arbejde der kommer med en nye udgivelse af Xfce som der kom i går.

har fået kørt unity ind på ekstra bærbaren, må se om jeg kan lide det bedre i den her omgang nu hvor de værste børnesygdomme efterhånden er væk.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Så er 12.04 LTS frigivet!

Indlægaf lath » 29. apr 2012, 14:30

Til dem der har Unity kan MyUnity pakken msåke være interessant - det er en pakke emd et program så man kan tweake Unity.

YouTube video til den (Hvis jeg kørte unity, var det nok et program jeg ville installere, jeg ville dog foretrække en forklarende tale imens videoen kører (Det skal besvare 'hvad sker der nu?') - i stedet for musik):



installeres via en pakke manager, eller via et klik på dette apt link i 12.04: myunity

Hjemmeside: http://www.uielinux.org/myunity/
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Så er 12.04 LTS frigivet!

Indlægaf lath » 29. apr 2012, 14:33

danishbuddha skrev:Så har jeg efterhånden fået ryddet op i min Xubuntu opgradering også, nu er det bare spørgsmålet hvor meget ekstra arbejde der kommer med en nye udgivelse af Xfce som der kom i går.

har fået kørt unity ind på ekstra bærbaren, må se om jeg kan lide det bedre i den her omgang nu hvor de værste børnesygdomme efterhånden er væk.


Jeg har knas med nogle standard gtk-knap ikoner der mangler, åbn "Lommeregner" i avanceret tilstand
Tror jeg skal reinstall alle temaer, så kommer det nok igen - men det haster ikke

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Så er 12.04 LTS frigivet!

Indlægaf Finn Bjerke » 29. apr 2012, 20:18

Det lader jo til at folk hygger og at der ikke er alvorlige problemer jeg venter liiige lidt med opgardering.

Jeg tror det er klogt at unity kan tweakes ellers bliver vi Ubuntu fans jo lidt trætte i ansigtet ?
Kardemommeloven er en god ting.

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster