Bruce Perens Says Open Source Needs To Do More

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Bruce Perens Says Open Source Needs To Do More

Indlægaf thj01 » 17. jan 2012, 21:42

Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Bruce Perens Says Open Source Needs To Do More

Indlægaf NickyThomassen » 18. jan 2012, 12:33

Wearing a suit when the rest of the 500-strong lecture theatre were dressed in shorts, jandals, and old conference T Shirts, Bruce Perens introduced himself by announcing his clothes as a lesson: Linux needs to be more outward facing.

Så fordi jeg ikke går i jakkesæt, så kan jeg ikke repræsentere GNU, Linux og Debian?
Hvilket i øvrigt fint viser hvor meget han har misforstået førnævnte projekter, hvis han tror at de skylder nogen noget som helst overhovedet.

Jeg er overbevist om at de 500 deltagere, virkelig fik sig en lærestreg...

tl:dr, indledningen siger det hele

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Bruce Perens Says Open Source Needs To Do More

Indlægaf thj01 » 18. jan 2012, 15:28

Nej - hans pointe er: fordi vi ikke går i jakkesæt, så kommer vi ikke ind i kommunener, staten, virksomheder, interesseorganisationer med Opensorce og åbne standarder.

Og han siger at der er et faremoment i, at meget af udviklingen inden for opensource bliver styret af Canonical og andre firmaer. Sagt på en anden måde - målestokken er kapital - kan det betale sig - ikke om det er rigtigt.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Bruce Perens Says Open Source Needs To Do More

Indlægaf NickyThomassen » 18. jan 2012, 17:31

thj01 skrev:Nej - hans pointe er: fordi vi ikke går i jakkesæt, så kommer vi ikke ind i kommunener, staten, virksomheder, interesseorganisationer med Opensorce og åbne standarder.


Fair nok, sådan kan det faktisk også godt forstås, det havde jeg ikke lige overvejet. Jeg tror bare at jeg så rødt da jeg læste indledningen, og så blev resten af artiklen farvet af det :)

Sandt at sige har jeg mere holdningen, at det er dem der ikke bruger Linux der taber på det, ikke omvendt (at Linux taber på at det ikke bliver brugt mere bredt). Men det kan jo både diskuteres om det er den "rigtige" holdning at have, og så kan Bruce Perens jo i princippet godt have ret alligevel. Altså at begge sider ville vinde på at Linux bliver mere udbredt.

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Bruce Perens Says Open Source Needs To Do More

Indlægaf thj01 » 18. jan 2012, 21:38

Problemet er at så længe OpenSource ikke kommer ud til masserne, så er det ikke brugernes interesser og behov der bliver mødt

Gimpen kan det samme som Photoshop, men dets brugerflade er kompleks i forhold til Photoshops gennemarbejdede flade og redskaber.

Det samme gælder et hav af andre programmer. Linux er genialt på serverfronten, men det skaber bare ikke et reelt frembrud for Opensource/åbne standarder.

HVis vi ikke tager Perens budskab seriøst, så vil intet ændre sig.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster