Mint 12 Release Candidate ude

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf thj01 » 30. nov 2011, 14:52

Rattus Norvegicus skrev:Det er nu ikke Gnome 3 der giver mig problemer med de videoredigeringsprogrammer jeg døjer med, og det eneste problem jeg har med 3'eren er at jeg ikke kan bruge den properietære driver til mit ATI grafikkort, så jeg kan få ordentlig 3D ydelse ud af det, uden at Shell bliver helt umulig at bruge.

Men det med grafikkortet, det ved jeg ikke vil blive løst uanset hvilken distro jeg vælger,men håber at ATI får løst problemet i den kommende release af Catalyst her i december.

Og skal jeg vælge mellem Gnome 2 og Gnome 3 (med Shell), så vælger jeg Gnome 3, da jeg elsker måden det bruges på :)


Nogle gange må man vælge om man vil blæse eller have mel i munden.

Mit personlig fokus er, at mine programmer virker - og at windows manageren giver mig de muligheder for fininstillinger som jeg har brug for. Og GNOME2 = mine programmer virker så må det være sådan...

Nåå ja - det er DERFOR jeg blev ved 10.04
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf Rattus Norvegicus » 30. nov 2011, 18:27

DVDStyler crashede med samme problemer i Mint 12, som i Ubuntu 11.10, hvilket jeg sådan set også havde forventet ville ske, og Fedora opgav jeg meget hurtigt, da jeg pt. ikke har tålmodigheden til at sætte mig ind i måden at installere programmer der ikke er i systemets repo, hvilket DVDStyler ikke er hos Fedora :?

Så nu har jeg prøvet at gå et skridt tilbage og installeret 11.04, som virkede fint nok hos mig, og her forsøgte jeg at installere Gnome Shell, hvilket gik fint og virkede som det skulle... men DVDStyler crashede stadig :?

Nu prøver jeg 11.04 UDEN gnome Shell, hvor DVDStyler virkede inden 11.10 udkom, og crasher det stadig, så må det DVDStyler eller en af de andre afhængighedspakker der er problemet.
Hilsen Kenny

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf Toddvarg » 30. nov 2011, 18:38

Rattus Norvegicus skrev:DVDStyler crashede med samme problemer i Mint 12, som i Ubuntu 11.10, hvilket jeg sådan set også havde forventet ville ske, og Fedora opgav jeg meget hurtigt, da jeg pt. ikke har tålmodigheden til at sætte mig ind i måden at installere programmer der ikke er i systemets repo, hvilket DVDStyler ikke er hos Fedora :?

Så nu har jeg prøvet at gå et skridt tilbage og installeret 11.04, som virkede fint nok hos mig, og her forsøgte jeg at installere Gnome Shell, hvilket gik fint og virkede som det skulle... men DVDStyler crashede stadig :?

Nu prøver jeg 11.04 UDEN gnome Shell, hvor DVDStyler virkede inden 11.10 udkom, og crasher det stadig, så må det DVDStyler eller en af de andre afhængighedspakker der er problemet.

Hvis du ser på de engelske andmeldeser i softwarecenter, så siger flere at den crasher, men måske kan devede dække dit behov. Den findes i softwarecentret
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf AJenbo » 30. nov 2011, 19:23

Ved ikke om dette ppa måske kan hjælpe (10.04-11.04)
https://launchpad.net/~dvdstyler-maintainers/+archive/ppa

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf Artificial Intelligence » 30. nov 2011, 20:48

Gnome shell og ATI restricted drivers er ikke kompatibel med hinanden, så det bedste vil være, at bruge en ældre Ubuntu version, indtil ATI udgiver en ny version af driveren.

Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf Rattus Norvegicus » 2. dec 2011, 13:16

thj01: Jeg må bøje mig og give dig ret... det ER Gnome 3 der giver problemer DVDStyler :?
Jeg kom nemlig til at tænke på at jeg aldrig havde prøvet DVDStyler i Gnome Classic på 11.10, så jeg prøvede at geninstallere 11.10, samt Gnome Shell, og både i Unity og Shell var der problemer med DVDStyler, men loggede jeg ind i Classic, så fungerede det som det skulle.

Så indtil videre bliver jeg jeg alligevel på 11.10 med Gnome Shell, og når jeg så skal bruge de programmer der er problemer med her, så kan jeg blot logge ind i Classic, på den måde kan jeg skifte mellem at blæse og have mel i munden, alt efter hvad jeg lige har behov for :lol:
Hilsen Kenny

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf thj01 » 2. dec 2011, 13:43

@rattus

Hver sin lyst ;)

Problemet med udvikling er, at det kræver afvikling. Og så må man jo gøre op med sig selv, hvad der vigtigst...

Mit valg har helt klart været

1. Jeg bliver ved Ubuntu - årsag community, debian pakkesystemet og kontinuiteten.
2. Selve fundamentet i Ubuntu er solidt, stabilt og sikkert - og har canonical i ryggen.
3. Hellere et system der virker til det jeg skal bruge det til, end at være med på beatet.

For mig at se får man intet ved at skifte fra 10.04 og opefter ud over nogle ekstra features. Det eneste "kritiske" jeg kan se er reelt set at jeg skal installere fra scratch hvis jeg vil have det nyeste libre office. For jeg GLÆDER mig til at man kan splitte og samle PDF dokumenter......
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster