Mint 12 Release Candidate ude

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf AJenbo » 18. nov 2011, 15:43

Der er mange små forskelle og vi har ikke mulighed for at vide om det vi skriver vil passe eller ej uden også at installere Mint.

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf Stra » 18. nov 2011, 18:21

Og så findes der jo et dansk mint forum http://forums.linuxmint.com/viewforum.php?f=70

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf AJenbo » 18. nov 2011, 18:48

Godt fundet, det virker som et godt sted at komme for danske Mint brugere.

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf laoshi » 18. nov 2011, 18:59

Foranlediget af hele den diskussion som har kørt - først og fremmest i denne tråd - har forums red. og adm. nok engang diskuteret den mulige support af andet end de regelrette Ubuntu-udgaver.
Til jeres orientering, så har vi lagt vores holdning til det umisforståeligt (håber vi) frem i følgende vigtige meddelelse.
Tag lige og læs den.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

simpel
Indlæg: 199
Tilmeldt: 14. sep 2011, 15:45
IRC nickname: simpel
Geografisk sted: Holstebro

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf simpel » 18. nov 2011, 22:17

@thj01

Jeg forstår dine ord, men alligevel så har jeg virkelig været ked af det, efter alle de års prøven med linux, opgivet den ene gang efter den anden, og så finder jeg ubuntu hvor jeg føler jeg finder fodfæste for første gang, og så tilligemed jeres hjælp som bare har været så fedt, så "dummer" jeg mig ved at prøve at installere mint, og eks. installere min printer så skal jeg ikke igennem masse ballede nej den finder den selv, dette er blot et eks. men også udseenet det tiltaler mig, nu ser jeg at der stadig kan blive tilbudt support, bare langt gemt væk, men tillid for mig er noget stort og den ånd jeg har fundet her, ja det er stort og har virkelig givet mig mange fede timer med et nyt supersystem, men skal nok lade være med at skrive mere i denne tråd, det er jo blevet bestemt.

Men for den tid jeg har været her indtil videre, vil jeg bare sige jer så mange tak, thj01, bimsebasse, ajenbo bare for at nævne nogen, jeg var aldrig kommet så langt uden jer.

Så Uffe slut med den flæben, du er sku en stor dreng!
------------------------------------------------------------------
Mvh. Uffe

Det afgørende er ikke, hvad de tager fra dig,
men hvad du gør med resten...

Kappa
Indlæg: 344
Tilmeldt: 18. sep 2011, 13:51
Geografisk sted: silkeborg

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf Kappa » 18. nov 2011, 23:09

Ja ordene er som taget ud af min mund, der er ting man bare tager til efterretning, og så kommer man videre.
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen

bjasto
Indlæg: 35
Tilmeldt: 7. nov 2008, 23:25

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf bjasto » 24. nov 2011, 21:12

bimsebasse skrev:Har installeret og leget med den nye Mint (RC) i dag og er meget imponeret.

Og nu er den endelige version af Linux Mint 12 frigivet.
Det er ikke helt officielt endnu, men den er sendt rundt til de forskellige mirrors og den kan blandt andet hentes her i landet hos klid.dk via dette link:
http://ftp.klid.dk/ftp/linuxmint/stable/12/
eller i Irland her:
http://ftp.heanet.ie/pub/linuxmint.com/stable/12/

Mvh.
Bjarne

Allan_DK
Indlæg: 39
Tilmeldt: 6. sep 2011, 19:41
Geografisk sted: Solbjerg / Århus

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf Allan_DK » 25. nov 2011, 08:37

Hvad er forskellen på den nye endelige udgivelse, og versionen der kunne hentes for 2 uger siden :?: Er det bedre at lave en ren installation af den nyeste, eller er det fint nok bare at opdatere en 2 uger gammel installation :?:
Mange hilsner
Allan
Ubuntu 10.04 LTS Lucid Lynx

If You always do what You always have done - You always get what You always have got

bjasto
Indlæg: 35
Tilmeldt: 7. nov 2008, 23:25

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf bjasto » 25. nov 2011, 11:37

Allan_DK skrev:Er det bedre at lave en ren installation af den nyeste, eller er det fint nok bare at opdatere en 2 uger gammel installation :?:

Det er tilstrækkeligt blot løbende at opdatere.

Mvh.
Bjarne

Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf Rattus Norvegicus » 29. nov 2011, 23:38

Så er jeg desværre gået igang med at flytte filer fra laptoppen til en ekstern harddisk, og imorgen bliver laptoppen så formateret og Ubuntu 11.10 ryger ud til fordel for Mint 12.

Der er simpelthen ikke andet end vrøvl og crashes med de videoredigeringsprogrammer jeg benytter oftest i 11.10, så nu vil jeg prøve Mint 12 imorgen og se om problemerne også er dér... og er de det, så skifter jeg over til Fedora, hvor de angiveligt skulle virke.
Hilsen Kenny

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf thj01 » 29. nov 2011, 23:58

@rattus

Hvorfor ikke gå tilbage til 10.04 - den er drønstabil.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf Rattus Norvegicus » 30. nov 2011, 02:10

thj01 skrev:@rattus

Hvorfor ikke gå tilbage til 10.04 - den er drønstabil.

Havde det ikke været for Gnome Shell, så var jeg også gået tilbage til 10.04 for længe siden, for den er, som du siger drøns stabil.

Men skulle det vise sig at de programmer der er problemer med, hverken vil virke med Mint 12 eller Fedora 16, så dropper jeg også Gnome Shell indtil videre og nedgraderer enten til 10.04 eller 11.04 (11.04 var også dejligt stabil hos mig), og håber at de mange problemer vil være fixet i 12.04.
Hilsen Kenny

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf thj01 » 30. nov 2011, 08:25

@Rattus

10.04 kører med GNOME2

Det er GNOME3 der er bøvl med.

Ellers overvej Xubuntu/Lubuntu... Så får du også ekstra RAM og CPUkræfter til dine redigeringsprogrammer! Lubuntu vil være bedre end Xubuntu hvad det angår. Og på det område vil Mint/Fedora/Opensuse ikke kunne følge med.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

T-Duck
Indlæg: 214
Tilmeldt: 21. feb 2009, 10:49
Geografisk sted: Nord Falster

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf T-Duck » 30. nov 2011, 08:47

Men efter at ha' prøvet Linux mint 12, pga gnome 3 og unity crasher hele tiden for mig, så forsatte gnome 3 det på mint 12, derfor jeg gik til Kubuntu 11.10, som nu virker lige så stabilt som 10.04 med gnome 2 synes jeg
Packard bell EasyNote
Ubuntu 13.04 kde
Ram 8 GB ddr3
Intel Core i5 2. gen 2,3 GHz
640 GB HDD.
Nvidia GeForce GT 520M 1 GB
acer W700 tablet win8 64 bit

Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf Rattus Norvegicus » 30. nov 2011, 10:32

thj01 skrev:@Rattus

10.04 kører med GNOME2

Det er GNOME3 der er bøvl med.

Ellers overvej Xubuntu/Lubuntu... Så får du også ekstra RAM og CPUkræfter til dine redigeringsprogrammer! Lubuntu vil være bedre end Xubuntu hvad det angår. Og på det område vil Mint/Fedora/Opensuse ikke kunne følge med.

Det er nu ikke Gnome 3 der giver mig problemer med de videoredigeringsprogrammer jeg døjer med, og det eneste problem jeg har med 3'eren er at jeg ikke kan bruge den properietære driver til mit ATI grafikkort, så jeg kan få ordentlig 3D ydelse ud af det, uden at Shell bliver helt umulig at bruge.

Men det med grafikkortet, det ved jeg ikke vil blive løst uanset hvilken distro jeg vælger,men håber at ATI får løst problemet i den kommende release af Catalyst her i december.

Og skal jeg vælge mellem Gnome 2 og Gnome 3 (med Shell), så vælger jeg Gnome 3, da jeg elsker måden det bruges på :)

Men jeg håber virkeligt at den næste Ubuntu release vil vise sig at være lige så stabil som 10.04, ellers vil det sq da se lidt skidt ud for en LTS release, og er alle problemerne rettet til april, så vender jeg med 90% sikkerhed også tilbage til Ubuntu om 6 måneder :)
Hilsen Kenny

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster