Harddisken er ikke sat til?

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
morten
Indlæg: 5
Tilmeldt: 29. jul 2007, 18:44

Harddisken er ikke sat til?

Indlægaf morten » 29. jul 2007, 18:58

Hej!

For et par dage siden, installerede jeg ubuntu, hvor jeg så blev træt af

det!derfor har jeg slettet helle lortet, og vil nu installer XP igen... Men når

jeg installer det, siger den at harddisken ikk er sat til???

har ingen styreprogram i øjeblikket.

Håber i kan hjælpe...

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Re: Harddisken er ikke sat til?

Indlægaf Balder » 29. jul 2007, 19:51

morten skrev:For et par dage siden, installerede jeg ubuntu, hvor jeg så blev træt af det! derfor har jeg slettet helle lortet, og vil nu installer XP igen...


Kniber det lidt med situationsfornemmelsen..?

Prøv at se i adresselinien på din browser. Der står garanteret ubuntudanmark.dk, hvilket mere end antyder at dette er et forum for spørgsmål vedrørende Ubuntu.

Det vil altså med andre ord sige; at ønsker man spørgsmål om XP besvaret, så vidner det ikke om ret meget pli, når der lægges ud med:

"har jeg slettet hele lortet"

Det er en om'er!
Mvh. - Balder

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Harddisken er ikke sat til?

Indlægaf Wrapper » 29. jul 2007, 20:16

Rolig nu Balder... Der er jo opstået et problem med hans Computer efter at have været i gang med Ubuntu. Korrekt det er da ikke en fin start at sige at man har slettet hele lortet. Men derfor kan vi da godt hjælpe ham lidt ...

Prøv at smid ubuntu live-cden i pcen og så boot op på den, den sku kunne køre selvom der ikke er nogen harddisk i. Så se om du kan finde din harddisk gennem live-cden.
Det skulle være muligt at formatere en disk direkte fra cden, så prøv at bruge kommandoen mkfs.vfat i terminalen, så laves der en FAT (aner ik om det er 16 eller 32, men de sku virke begge to til windows).

kommando :

Kode: Vælg alt

mkfs.vfat /url_til/disk_navn/

/url_til/disk_navn/ - stien til diskens placering...

- Det er muligt at man skal være root (som jo kan udføres med sudo) for at udføre kommandoen, men da der ik findes nogen egentlig bruger med kode på systemet kan det sikkert blive til et problem. Men i fald at man ska være root for at bruge kommandoen så skriv sudo før mkfs.vfat og når den spørger om password så bare tryk enter - det burde virke...
Billede

Billede

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

Harddisken er ikke sat til?

Indlægaf Ormen » 30. jul 2007, 00:00

Sidder din harddisk på en raid controller? For i så fald skal du bruge en driverdiskette under installationen. På nogen nyere bundkort kan du også bruge en USB pen.
Lige i starten af installationen skal du så også huske at trykke F6.
Alt det bøvl som man slipper for når man installerer Ubuntu ;)

Tør man spørge om hvad det var du blev træt af? Kunne ske der var en løsning på det, istedet for bare at sætte sig med armene over kors... :)
/Ormen
Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster