SD hukommelseskort

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
farmand
Indlæg: 27
Tilmeldt: 25. feb 2007, 21:08
Geografisk sted: Ærø

SD hukommelseskort

Indlægaf farmand » 23. jun 2007, 19:47

Hej med Jer.

Jeg har en bærbar Acer Travelmate med mulighed for at isætte et SD hukommelseskort fra mit camera. Men Ubuntu kan ikke finde kortet. Jeg har prøvet at kigge i instillinger og administration men uden held. Jeg er rimelig ny med at rode i Linux, så gerne et svar der er til at hitte ud af :D

Med venlig hilsen farmand.

noflex
Indlæg: 26
Tilmeldt: 12. maj 2007, 00:41
Geografisk sted: Pandrup, Nordjylland

SD hukommelseskort

Indlægaf noflex » 23. jun 2007, 22:32

På min maskine ligger kortlæser drevene i Steder->Maskine så er det bare at klikke på det drev som kortet sidder i, men ellers kan du prøve at lade kortet sidde i og sætte selve cameraet til og se om den finder det?

Ja mit bliver fundet som foto uanset om de sidder i cameraet eller jeg sætter dem i kortlæseren, men mit mobil kort bliver genkendt som et alm flashdrev/card

Hvis dette ikke virker må du måske ud i at mounte kortet manuelt, så skal du vide hvilket filsystem som ligger på kortet for at kunne gøre dette. Men det burde ikke være nødvendigt.

Hvis dette ikke virker må du komme tilbage med lidt mere om model osv omkring dit camera for så kan det være andre måske kan hjælpe?

Have fun!
noflex
AMD64 X2 5000+ Ubuntu 7.04 amd64
noflex@jabber.org

farmand
Indlæg: 27
Tilmeldt: 25. feb 2007, 21:08
Geografisk sted: Ærø

SD hukommelseskort

Indlægaf farmand » 23. jun 2007, 23:36

Hej igen.

Jeg kan finde kortet under enhedsopsætning, og der står en masse. Men jeg kan ikke læse fra kortet. Kan jeg ændre nogle parametre under enhedsopsætning der vil få kortet til at virke?

Med venlig hilsen farmand.

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster