HJÆLP TIL STRØM & KABLER

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
mbjornbak
Indlæg: 380
Tilmeldt: 23. jan 2010, 18:49
IRC nickname: mbh
Geografisk sted: København

Re: HJÆLP TIL STRØM & KABLER

Indlægaf mbjornbak » 3. aug 2015, 16:18

Tak Anders. Som altid gode råd fra din pen/PC.
Jeg kaster ikke flere penge efter den gamle, udslidte spand.
Fsva er blot en forkortelse for: For Så Vidt Angår! ----i Stil med mht= med hensyn til.
mbjornbak

Dan Hansen
Indlæg: 496
Tilmeldt: 1. dec 2013, 15:37
Geografisk sted: Eidsvoll / Norge

Re: HJÆLP TIL STRØM & KABLER

Indlægaf Dan Hansen » 3. aug 2015, 16:28

Min første tanke er at måske den gamle computeren ikke understøtter så store disker, eller måske så er den sat op som et D eller E drev? Det kan ofte sættes bag på disken:

Billede
Asus X207N - 32GB eMMC - 4GB RAM - KDE Neon 5.21.13 (Ubuntu 20.04 LTS) - Kernel 5.4.0-67-generic

mbjornbak
Indlæg: 380
Tilmeldt: 23. jan 2010, 18:49
IRC nickname: mbh
Geografisk sted: København

Re: HJÆLP TIL STRØM & KABLER

Indlægaf mbjornbak » 3. aug 2015, 16:52

Nej, der var en 8GB disk i, som jeg byttede ud med en 40GB I PC'en var/der kun EEN harddisk.

Er D og E drev ikke windows terminologi.

Nu kan jeg tælle mindst tre linux/ubuntu typer på Lolland/Falster. To på Lolland og en på Falster. Der må være flere,der gemmer sig.
mbjornbak

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: HJÆLP TIL STRØM & KABLER

Indlægaf Christian.Arvai » 3. aug 2015, 17:28

mbjornbak skrev:Nej, der var en 8GB disk i, som jeg byttede ud med en 40GB I PC'en var/der kun EEN harddisk.

Er D og E drev ikke windows terminologi.

Nu kan jeg tælle mindst tre linux/ubuntu typer på Lolland/Falster. To på Lolland og en på Falster. Der må være flere,der gemmer sig.
mbjornbak

Jeg kender i hvert fald ydeligere to af forums brugere fra Lolland. Min svoger og min datter ;)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Dan Hansen
Indlæg: 496
Tilmeldt: 1. dec 2013, 15:37
Geografisk sted: Eidsvoll / Norge

Re: HJÆLP TIL STRØM & KABLER

Indlægaf Dan Hansen » 3. aug 2015, 17:30

mbjornbak skrev:Nej, der var en 8GB disk i, som jeg byttede ud med en 40GB I PC'en var/der kun EEN harddisk.

Er D og E drev ikke windows terminologi.

Nu kan jeg tælle mindst tre linux/ubuntu typer på Lolland/Falster. To på Lolland og en på Falster. Der må være flere,der gemmer sig.
mbjornbak


Jo, du har ret.

Note to self: husk at læse hele tråden før jeg svarer ...

Mvh Dan
Asus X207N - 32GB eMMC - 4GB RAM - KDE Neon 5.21.13 (Ubuntu 20.04 LTS) - Kernel 5.4.0-67-generic

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: HJÆLP TIL STRØM & KABLER

Indlægaf AJenbo » 3. aug 2015, 18:20

Det man vælger bag på drevet er om det er master eller slave på det pågældende IDE kabel. Det påvirker heller ikke direkte hvilket drevbogstav det ville få i Windows.

Dan Hansen
Indlæg: 496
Tilmeldt: 1. dec 2013, 15:37
Geografisk sted: Eidsvoll / Norge

Re: HJÆLP TIL STRØM & KABLER

Indlægaf Dan Hansen » 3. aug 2015, 19:55

Nej, det ved jeg gdot. Det var et eksempel :)
Asus X207N - 32GB eMMC - 4GB RAM - KDE Neon 5.21.13 (Ubuntu 20.04 LTS) - Kernel 5.4.0-67-generic

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: HJÆLP TIL STRØM & KABLER

Indlægaf AJenbo » 11. aug 2015, 20:39

Jeg sider p.t. på en Athlon XP 2400+ (2Ghz). 1GB ram, et Radeon 9600 grafikkort med OpenGL 2.1 hardware acceleration. Det vil sig en rimelig kraftik maskine for 2003. Det er ikke noget power house f.eks. køre youtube videroer kun acceptabelt når vinden blæser i den rigtige retning, men den kan da godt bruges til at skrive lidt på og lidt let surfe eller hombanking hvis man ikke har en bedre maskine. Hvis det er noget du står og mangler må du gerne få den ellers vil jeg prøve at se om der er andre der står og mangler en maskine.

Når jeg sider med Ubuntu Danmark forummet samtidig med at jeg chatter på facebook i en anden firefox fane bruger systemet 65% af CPU i gennemsnit, samt 426MB RAM og 0 swap.

mbjornbak
Indlæg: 380
Tilmeldt: 23. jan 2010, 18:49
IRC nickname: mbh
Geografisk sted: København

Re: HJÆLP TIL STRØM & KABLER

Indlægaf mbjornbak » 11. aug 2015, 21:30

Mange tak for det flotte tilbud. Jeg takker imidlertid pænt nej. Har i huset to - knap så gamle stationære- og så en nyere bærbar. Alle tre fungerer fint til mine behov.

Så hvis du i stedet fremlyser den i en ny tråd med en anden overskrift, så finder den sikkert et godt hjem.

Jeg tror, at en dybdepsykologisk analyse vedr. den PC, som var årsagen til nærværende tråd, må være en form for irritation eller ulyst hos mig til at skrotte noget, der virker--- selv om det sker i, hvad vi kunne klade dræbersnegle fart.
mvh
mbjornbak

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: HJÆLP TIL STRØM & KABLER

Indlægaf AJenbo » 11. aug 2015, 22:37

Tja bare forbi noget ikke er i stykker betyder det ikke at det virker :-)

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster