Underlig opførsel af Ubuntu i dag(?)

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Dan Hansen
Indlæg: 497
Tilmeldt: 1. dec 2013, 15:37
Geografisk sted: Eidsvoll / Norge

Underlig opførsel af Ubuntu i dag(?)

Indlægaf Dan Hansen » 7. jun 2014, 09:39

God morgen.

Da jeg startede min computer i dag morges, fik jeg fejlmelding om at VB ikke startede som den skulle(?) Jeg kunne vælge at sende en rapport, hvilket jeg gjorde, og så startede Ubuntu tilsyneladende som den skulle.

Dog da jeg gik i Terminal så var tegnsættet engelsk, og ikke norsk som jeg plejer at have. Dvs; ÆØÅ var ;]\ (eller noget lignende).

Jeg kørte en update og en upgrade, men ingen pakker blev opdateret. Der efter startede jeg computeren om igen, og da fik jeg ingen fejlmelding, og jeg fik igen norsk tegnsætt i Terminal.

Hvad kan dette være? Og skal jeg bekymre mig over dette?

Mvh Dan
Asus X207N - 32GB eMMC - 4GB RAM - KDE Neon 5.21.13 (Ubuntu 20.04 LTS) - Kernel 5.4.0-67-generic

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Underlig opførsel af Ubuntu i dag(?)

Indlægaf Kurt Christensen » 7. jun 2014, 09:57

Det sker ind imellem at Ubuntu får lyst til at vælge engelsk tastatur, jeg har ikke fundet ud af hvorfor eller hvad der tricker det, men et skift til engelsk tastatur og tilbage til dansk(norsk) tastatur plejer at kurere midlertidigt.
Når lejligheden byder sig.

Dan Hansen
Indlæg: 497
Tilmeldt: 1. dec 2013, 15:37
Geografisk sted: Eidsvoll / Norge

Re: Underlig opførsel af Ubuntu i dag(?)

Indlægaf Dan Hansen » 7. jun 2014, 10:28

Blev lidt bekymret da jeg først fik fejlmelding fra VB. Har nu prøvet at restarte et par gange, og det virker stabilt igen nu. Jeg prøver nogle dage til ... :)
Asus X207N - 32GB eMMC - 4GB RAM - KDE Neon 5.21.13 (Ubuntu 20.04 LTS) - Kernel 5.4.0-67-generic

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster